اخبار

در استان کرمانشاه هزار و 982 بیمار مبتلا به ایدز شناسایی شده اند.

در استان کرمانشاه هزار و 982 بیمار مبتلا به ایدز شناسایی شده اند.
دکتر نوری زاد : افزایش سطح آگاهی در جامعه مهمترین عامل در پیشگیری از ابتلا به این بیماری است،
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه هزار و 982 بیمار مبتلا به ایدز شناسایی شده اند.
 
دکتر صمد نوری زاد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به نامگذاری دهم آذر ماه به عنوان روز جهانی مبارزه با بیماری ایدز، اظهار داشت: از این تعداد، شهرستان کرمانشاه با آمار هزار و 787 نفر بیشترین تعداد مبتلایان به ایدز را به خود اختصاص داده است و پس از آن شهرستانهای هرسین با 57 نفر، اسلام آباد با 31 نفر، سنقر با 23 نفر در مراتب بعد قرار دارند و شهرستان پاوه نیز بدون بیمار در آخرین رتبه جای گرفته است.
 
نوری زاد در ادامه تصریح کرد: 94 درصد از بیماران مبتلا به ایدز در استان مرد هستند و تنها 6 درصد مبتلایان به زنان اختصاص دارد، گروه سنی 30 تا 40 سال نیز بیشترین سهم از مبتلایان را به خود اختصاص داده اند.
 
وی گفت: ابتلا از طریق تزریق 90 درصد در استان گزارش شده است، پس از آن روابط آمیزشی خارج از چارچوب و انتقال از مادر به کودک قرار دارند، تزریق خون و موراد دیگر نیز در انتهای رتبه بندی دلایل انتقال جای می گیرند.
 
وی افزود: 577 تن از این افراد وارد فاز بیماری شده اند، بدین معنا که مرحله کمون ویروس در آنها به پایان رسیده و در حال حاضر علائم بیماری بروز کرده، سطح ایمنی بدن کاهش یافته و با کوچکترین بیماری جان خود را از دست خواهند داد.
 
دکتر نوری زاد در خاتمه با بیان اینکه افزایش سطح آگاهی در جامعه مهمترین عامل در پیشگیری از ابتلا به این بیماری است، اظهار داشت: مراکز مشاوره بیماران، زندانها و مراکز انتقال خون اصلی ترین اماکنی هستند که بیماران ایدزی در آنها شناسایی می شوند.
۱۰ آذر ۱۳۸۹ ۰۸:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید