اخبار

عزاداری سیدالشهدا در مسجد ولی عصر دانشگاه علوم پزشکی

عزاداری سیدالشهدا در مسجد ولی عصر دانشگاه علوم پزشکی
دکتر نوری زاد: مهاتما گاندی انقلابش را با الگو برداری از قیام عاشورا به ثمر رساند.

در این مراسم دکتر نوری زاد ضمن خیر مقدم به عزاداران بااشاراتی به تاریخ سیاسی کوفه در زمان خلافت امام علی (ع) تا واقعه کربلا بحث خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به بدعتهای معاویه در دین و موروثی کردن خلافت توسط او،بازنگری حوادث کوفه را برای شناخت ریشه های تاریخی کربلا ضروری دانست. دعوت امام از سوی مردم کوفه و حرکت امام از مکه به سمت کوفه را دکتر نوری زاد با رسیدن افراد مختلف در راه به امام ادامه داد و نکته زیبای این حقیقت تاریخی را اقتدای سپاهیان حر برای نماز  به امام حسین دانست.

در ادامه با اشاره به اینکه یزید در اشعارش واقعه کربلا را انتقام جنگ بدر اعلام کرده ،ذهن مستمعین را به درک بیشتر واقعه عظیم یاری نمود.در پایان شنیدنی بود عظمت قیام عاشورا و تاثیر آن بر رزمندگان ما و بر انقلابیون بزرگ جهان از جمله مهاتما گاندی و در نهایت فراهم شدن زمینه های ظهور امام عصر با تفکر حسینی،‌از زبان رییس دانشگاه علوم پزشکی.

پس از سخنان دکتر نوری زاد عزاداران با نوای گرم حاج یزدان ناصری در غم شش ماهه کربلا به سوگواری پرداختند. و بعد از اقامه نماز جماعت به امامت حاج آقا فرهادزاده میهمانان اباعبدالله به صرف نهار دعوت شدند.

لازم به یاد آوریست که این مراسم به خادمی شورای فرهنگی دانشگاه برگزار گردید.

برای دیدن تصاویر این مراسم لطفا کلیک کنید.

۲۲ آذر ۱۳۸۹ ۱۵:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید