اخبار

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان به مناسبت هفته پژوهش، گشایش یافت.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان به مناسبت هفته پژوهش، گشایش یافت.
هدف جوانان اسلامی باید حرکت در جهت توسعه علم باشد،

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان کرمانشاه به مناسبت هفته پژوهش، از امروز (چهارم دی ماه) در محل دائمی نمایشگاه های استان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر سعید جلالی هنرمند دبیر اجرایی هفته پژوهش استان در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: هدف جوانان اسلامی باید حرکت در جهت توسعه علم باشد، به خصوص در ایران اسلامی که بیشترین جمعیتش را جوانان تشکیل می دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح تحول اقتصادی از کارهای ارزنده دولت است، گفت: با اجرای این طرح قیمت حامل های انرژی افزایش می یابد و این امر باعث افزایش قیمت کالاهای تولیدی می گردد، لذا در این راه افرادی موفق ترند که بتوانند قیمت تمام شده محصولات تولیدی خود را کاهش دهند و این مهم میسر نمی شود مگر با توسعه علم و تکنولوژی که در این راستا دانشگاه ها و مراکز پژوهشی می توانند نقش تعیین کننده ای داشته باشند.

معاون پژوهشی دانشگاه رازی همچنین با بیان اینکه خوشبختانه طی سالهای اخیر حرکات چشمگیری در وزارت علوم جهت توسعه علم و پژوهش انجام شده، گفت: از جمله این کارها می توان به تدوین نقشه علمی جامع کشور و لایحه حمایت از شرکتهای دانش بنیان اشاره کرد.

جلالی هنرمند با بیان اینکه  حمایت ویژه از تحقیقات در حوزه علوم انسانی از برنامه های اصلی وزارت علوم است، گفت: عقیده داریم تحقیقات علوم انسانی همانند رشته دو و میدانی که مادر رشته های ورزشی است، مادر رشته های علمی می باشد.

وی ایجاد ارتباط با دانشگاه های خارج از کشور را از دیگر اولویتهای وزارت علوم برشمرد و گفت: در این راستا دانشگاه رازی توانسته با دانشگاه های کشورهای همسایه از جمله عراق ارتباط موثری برقرار کند.

جلالی هنرمند در ادامه  به برنامه های هفته پژوهش و فناوری در استان اشاره کرد و  برگزاری 70 سخنرانی علمی در دو بخش تخصصی و عمومی، 50 کارگاه علمی تخصصی و تقدیر از 200 پژوهشگر برتر استان را از جمله این برنامه ها ذکر کرد.

نمایشگاه پژوهش و فناوری استان کرمانشاه با حضور دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و بخش های تحقیقاتی پژوهشی ادارات استان از امروز تا نهم دی ماه برپاست.

علاقمندان همه روزه از ساعت 9 صبح تا 17 به صورت یکسره می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.


 

۴ دی ۱۳۸۹ ۱۴:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید