اخبار

تحقیقات دکتر بهرامی در بخش اصلی کتاب انتشار یافته توسط معتبرترین مرجع روغن ها و چربی های جهان

دکتر بهرامی در این فصل به بررسی نقش اسیدهای چرب بر فرآیند آترواسکلروز با تاکید بر اندوتلیال پرداخته است.

دکتر غلامرضا بهرامی فصل اول کتاب (( نقش اسیدهای چرب در ارتقای سلامت و ایجاد بیماری ها را که در دانشگاه آریزونا و توسط معتبرترین مرجع روغن ها و چربی ها در جهان (AOCS) انتشار یافته ، تالیف نمود.

به دنبال دعوت از دانشیار دانشگاه علوم پزشکی برای تالیف بخش اول این کتاب مرجع و ارزشمند علمی ، دکتر بهرامی فصلی را با عنوان ( ترانس و اسیدهای چرب دیگر ؛ تاثیر بر عملکرد اندوتلیال ) تحقیق و تالیف نمود.

این پژوهش  به بحث پایه ای نقش انواع اسیدهای چرب بر فرآیند آترواسکلروز با تاکید بر عملکرد اندوتلیال می پردازد.

این متخصص داروسازی و محقق برجسته ی روغن،  تاثیرات متفاوت اسیدهای چرب را مورد بررسی قرار داده و ثابت نموده است برخی از اسیدهای چرب چون اسیدهای چرب دارای یک باند دوگانه و اسیدهای چرب بلندزنجیر با چند باند دوگانه  دارای اثرات مفید و اسیدهای چرب اشباع و بسیاری از اسیدهای چرب دیگر با مکانیسم های مختلفی ضمن اثرات بعضا مفید اثرات مضری اعمال می کنند.

رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اسیدهای چرب ترانس را دارای وضعیتی استثنایی در این میان دانسته و تاکید می کند که ضمن آنکه هیچ اثر مفیدی ندارد ، تمام اثرات مضر اسیدهای چرب مختلف را باهم به همراه دارند و مصرف آنها یکی از عوامل اصلی شیوع بیماری های قلب و عروق در نیمه دوم قرن بیستم است.

گفتنی است برای تالیف این کتاب که توسط پروفسور واتسون از دانشگاه آریزونا گردآوری شده ، سی محقق برجسته از کشورهای جهان نتایج مطالعات خود را در این کتاب روزآمد که اخیرا به چاپ رسیده ، آورده اند.

۱۹ خرداد ۱۳۸۸ ۱۰:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید