اخبار

پژوهشگر روغن زنگ خطر مصرف روغن های هیدروژنه را به صدا درآورد

دکتر بهرامی از مردم خواست به هیچ وجه از روغن های جامد استفاده نکنند.

دکتر غلامرضا بهرامی از مردم خواست از مصرف روغن های هیدروژنه (جامد) که حاوی مقادیر بالای اسیدهای چرب ترانس است ، خودداری کنند.

پژوهشگر برجسته روغن جهان افزود: چه به صورت مستقیم در تهیه و طبخ غذا و سایر مواردی که به صورت غیر مستقیم همچون تهیه شیرینی و انواع فرآورده های موجود دیگر بازار  از مصرف این روغن هاخودداری کنند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به برنامه ریزان دولت نیز توصیه کرد خطر مصرف روغن های هیدروژنه را جدی بگیرند و در سروسامان دادن به وضعیت تولید روغن با تاکید بر کاهش هرچه بیشتر اسیدهای چرب ترانس ، انجام تبلیغات لازم برای آگاهی دادن به مردم ، الزام کارخانه های تولید مواد غذایی برای درج میزان اسیدهای چرب ترانس موجود در فراورده ها بکوشند.

رییس دانشکده داروسازی از دولت خواست قنادها را موظف به استفاده از روغن های بدون ترانس دیگر بنمایند . وی از وضعیت روغن های موجود در بازار اظهار نارضایتی و روند بهبود آن را کند ارزیابی نمود که پاسخگوی نیازهای ما نیست .

وی گفت : ما با این وضعیت به سمت 20 درصد ترانس در روغن ها می رسیم ، درحالیکه سازمان های معتبر جهانی توصیه می کنند حتی الامکان باید این مواد حذف شود چون مصرف آن اصلا توجیهی ندارد.

گفتنی است این مواد از عوامل اصلی شیوع بیماری های قلبی و عروقی است.

۲۱ خرداد ۱۳۸۸ ۰۹:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید