اخبار

بیماری آنفلوانزای H1N1)A­ )در همه قاره‌های جهان گسترش می‌یابد

تاکنون بیش از 60 مورد مشکوک به ابتلا به این بیماری در کشور مورد آزمایش قرار گرفته است که همگی موارد منفی بوده‌اند.
از سوی رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر؛

بیماری آنفلوانزای H1N1)A­ )در همه قاره‌های جهان گسترش می‌یابد

 

رئیس مرکز مدیریت بیماریها از همه‌گیری جهانی بیماری آنفلوانزای (H1N1)A طی 6 ماه آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر محمد مهدی گویا افزود: سازمان جهانی بهداشت فاز 6 بیماری آنفلوانزای (H1N1)A­ یعنی مرحله نهایی همه‌گیری جهانی این بیماری را اعلام کرده است و براین اساس همه‌گیری جهانی از مرز یک قاره فراتر رفته و اکنون بیماری به سرعت در حال گسترش است و ظرف 6 تا 9 ماه آینده، این بیماری در همه قاره‌های جهان رخ خواهد داد.

دکتر گویا شدت این همه‌گیری جهانی را از سوی سازمان جهانی بهداشت «متوسط» ارزیابی کرد و در تشریح گفت: وقتی شدت همه‌گیری متوسط ارزیابی شود یعنی اکثر مبتلایان بدون آنکه نیاز به بستری شدن و یا مصرف داروی ضد ویروسی داشته باشند، بهبود می‌یابند.

وی با بیان این مطلب که تعداد موارد شدید بیماری چیزی در حد آنفلوانزای فصلی معمولی است و هرچند ممکن است این تعداد در بعضی از مناطق بیشتر باشد، افزود: در این شرایط، بیمارستانها و مراکز درمانی موجود بدون آنکه لازم باشد به تخت‌های موجود بیفزایند، می‌توانند پاسخگوی مراجعین احتمالی باشند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریها تعداد آخرین متبلایان به بیماری آنفلوانزای (H1N1)A در جهان را 29 هزار و 669  نفر و تعداد فوت شدگان را 145 نفر اعلام کرد.

وی با بیان این که از شروع همه‌گیری این بیماری تاکنون موردی از این بیماری در کشور مشاهده نشده است، گفت: تاکنون بیش از 60 مورد مشکوک به ابتلا به این بیماری در کشور مورد آزمایش قرار گرفته است که همگی موارد منفی بوده‌اند.

 

۲۷ خرداد ۱۳۸۸ ۱۳:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید