اخبار

در کرمانشاه از سال 1381 هیچ مورد انتقال محلی مالاریا مشاهده نشده است

در کرمانشاه از سال 1381 هیچ مورد انتقال محلی مالاریا مشاهده نشده است
دکتر حسین بیگلری به مناسبت 25 آوریل ؛ روز جهانی مالاریا گفت :
خوسبختانه تعداد موارد سالیانه ابتلا به بیماری مالاریا در کشور کاهش چشمگیری داشته است

کشورهای دنیا از سال 2007 متعهد شدند که برنامه هماهنگی جهت حذف مالاریا را به اجرا در آورند.

کارشناس مسوول بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اعلام این مطلب به مناسبت 25 آوریل ؛ روز جهانی مالاریا افزود : در ایران نیز هدف نهایی برنامه حذف مالاریا در افق سال 1404 به معنای قطع انتقال محلی بیماری مالاریا که درحال حاضر در سه استان جنوب شرقی کشور وجود دارد است و خوسبختانه تعداد موارد سالیانه ابتلا به این بیماری در کشور کاهش چشمگیری داشته  که از آن جمله می توان به کاهش تعداد ابتلا از 6200 مورد در سال 1388 به 2970 مورد در سال 1389 اشاره کرد.

دکتر حسین بیگلری با اشاره به اینکه در کرمانشاه از سال 1381 هیچ مورد انتقال محلی مشاهده نشده است گفت :  این امر نشانگر توسعه آگاهی و اطلاعات عمومی مردم در زمینه سلامت خود و جامعه و بیانگر تلاش دست اندرکاران سلامت به ویژه پیشکسوتان امر مبارزه با بیماری مالاریا از گذشته تا اکنون بوده است.

گفتنیست بیماری مالاریا یک بیماری انگلی است که از طریق گزش پشه آنوفل منتقل شده و در نوع خطرناک می تواند با مرگ و میر بخصوص در کودکان و زنان باردار همراه باشد . از این رو اهمیت مبارزه با بیماری مالاریا تا سال 2015 به عنوان یکی از اهداف مهم توسعه هزار ( هدف شماره 6 ) اعلام شده است.

۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۳:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید