اخبار

مسکن‌ها و آنتی بوتیک‌ها در ایران اضافه مصرف دارد

در بیماری قند خون اصلاح الگوی مصرف آن ایجاد تناسب در مصرف است.
مسکن‌ها و آنتی بوتیک‌ها در ایران اضافه مصرف دارد

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در شهرکرد در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود:این اقلام دارويی در ایران بیش از حد نیاز مصرف می‌شود و برای اصلاح مصرف آن برنامه‌های مفصلی با همکاری گروه‌های هدف پزشکان و مردم طراحی شده است.

وی تصریح کرد: برخی از این برنامه‌ها آغاز شده و برای کاهش مصرف عمومی نیز از ظرفیت‌های رسانه‌ای و آموزش و پرورش در این زمینه استفاده می‌شود و امسال این امر با جدیت مضاعفی پیگیری خواهدشد به گفته وی، میزان مصرف برخی از داروها مانند داروی فشار خون باید افزایش یابد که این افزایش در واقع اصلاح الگوی مصرف برای کنترل فشار خون است و یا در بیماری قند خون اصلاح الگوی مصرف آن ایجاد تناسب در مصرف است.

وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی گفت:در زمان حاضر ۹۷درصد اقلام دارویی مصرفی ایران در داخل کشور تولید می‌شود و سهم مواد اولیه بومی نیز افزایش یافته است.

وی تصریح کرد:تا پیش از این سهم مواد اولیه بومی تولید دارو در ایران ۴۰درصد بود که این میزان به ۶۰درصد رسیده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در خصوص جراحی پروتزهای گوش در ایران گفت: جراحی‌های پیچیده پروتزهای گوش در کشورانجام می‌شود و مراکز آن تا ۲۰مرکز افزایش یافته است.

باقری لنکرانی گفت: گردشگری سلامت در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته و بیمارانی از دیگر کشورها برای بهره مندی از جراحی قلب، چشم پزشکی، نازایی، کلیه و مجاری ادرار به ایران سفر می‌کنند.

۳۰ خرداد ۱۳۸۸ ۱۳:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید