اخبار

در کرمانشاه روزانه حدود 600 تن زباله بازیافت می شود.

در کرمانشاه روزانه حدود 600 تن زباله بازیافت می شود.
دکتر شیرزادی : سالانه 15 میلیون تن زباله در کشور تولید می شود که متاسفانه فقط هشت درصد این زباله ها بازیافت می شود که چیزی حدود 50 میلیون تن گاز گلخانه ای تولید می کند

 

کرمانشاه روزانه حدود 600 تن زباله را بازیافت می کند

به گزارش خبرنگار ایرنا ' هایده شیرزادی گیلانی ' هنگام بازدید روسای شوراهای اسلامی استانهای کشور و مسوولین استان از پروژه بازیافت کرمانشاه اظهار داشت: دنیا اکنون فهمیده است اگر بخواهد همه زباله ها را دفن کند و یا در محلی انباشته نماید علاوه براینکه صدمات جبران ناپذیر زیست محیطی خواهد دید بلکه زمینهای زیادی را از دست خواهد داد.
وی گفت: به همین دلیل اتحادیه اروپا برنامه ریزی کرده تا سال 2020 همه کشورهای عضو اتحادیه موظف شده اند به جایی برسند که دیگر زباله ای باقی نماند و دفن و انباشته نشود و همه آن بازیافت شود.
وی گفت: عدم بازیافت زباله ها و انباشته شدن و یا دفن آنها با تولید گازهای گلخانه ای متصاعد شده از زباله و نیز شیرابه های آن صدمات جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می آورد که قطعا در مقابل آیندگان مسوول خواهیم بود.
وی در ادامه اظهار داشت: سالانه 15 میلیون تن زباله در کشور تولید می شود که متاسفانه فقط هشت درصد این زباله ها بازیافت می شود که چیزی حدود 50 میلیون تن گاز گلخانه ای تولید می کند.
وی گفت: عدم توجه به مسایل مهم زیست محیطی این چنینی، سبب شده است که ایران دهمین کشور تخریب کننده محیط زیست باشد که این موضوع برای ایران اسلامی که دین آن بیشترین توجه را به پاکیزگی و تمدن آن در هزاران سال پیش آداب و رسومی را برای حفظ محیط زیست ارایه کرده، تاسف برانگیز است.
وی افزود: بازیافت اکنون یکی از نیازهای جامعه بشری است که هر ملتی به آن توجه خاص نداشته باشد صدمات فراوانی را به خاک خود و حتی دیگر کشورها خواهد زد.
شیرزادی در ادامه در خصوص فعالیت شرکت بازیافت کرمانشاه گفت: این شرکت که هم اکنون به عنوان الگوی کشور محسوب شده با حمایت همه مسوولین بخصوص شورای شهر و شهرداری به موفقیت رسیده است.
وی گفت: اکنون شرکت بازیافت کرمانشاه روزانه حدود 600 تن زباله را بازیافت می کند که برای حفظ محیط زیست و نیز تولید کمپوس گامی موثراست.
وی یکی از معضلات فرهنگی و نیز مانع بزرگ بر سر راه بازیافت صحیح را عدم تفکیک زباله در مبداء دانست و گفت: برای این کار باید فرهنگ سازی کامل و مداوم در جامعه انجام شود و مردم بدانند که تفکیک زباله ها در مبدا موجب حفظ آب و خاک و هوای آنها می شود و ما ایرانیان که اجازه نفوذ بیگانگان را به ذره ای از خاک خود نمی دهیم نباید خاک خود را با دست خود تخریب کنیم.
 

۲۱ خرداد ۱۳۹۰ ۰۹:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید