اخبار

سلام دوباره 800 بیمار قلبی به زندگی در مرکز بازتوانی

حدود 800 بیمار قلبی در دوره های اموزشی شرکت کردند تا فعالیتهای روزانه را از سرگرفته و سلامت خود را بازیابند.

ازآغاز فعالیت بخش پیشگیری و بازتوانی قلبی مرکز آموزشی ، درمانی و تحقیقاتی قلب و عروق امام علی (ع) در قالب 65 گروه 10 تا15 نفره حدود 800 بیمار قلبی در دوره های اموزشی 2 ماهه شرکت کردند تا فعالیتهای روزانه را از سرگرفته و سلامت خود را بازیابند.

رییس بخش بازتوانی با اعلام این خبر افزود : بیماران قلبی که جراحی عروق کرونر یا دریچه قلب انجام داده و یا دچار ایست قلبی شده اندو بیماران درمعرض خطر بیماری عروق کرونر  توسط متخصصان قلب به این بخش ارجاع داده می شوند.

دکتر مهدی نعلینی با عنوان اینکه برنامه های بازتوانی شامل کلاس های آموزشی مشاوره تغذیه ، روانشناسی و پزشکی توام با کنترل عوامل خطر بیماری های قلبی و جلسه روزانه یک ساعت ورزش تحت نظارت پزشک است گفت: تاثیر برنامه های بازتوانی با ارزیابی بیماران از نظر تغذیه ، روانشناسی ، آزمایشات قند و چربی خون ، کنترل فشار خون و BMI، قبل و بعد از دوره صورت گرفته و نتایج غالبا بسته به میزان همکاری و علاقه بیمار مثبت بوده و باعث گشودن دریچه های جدیدی برای زندگی دوباره این بیماران است.

وی تعداد اعضای فعال تیم این بخش را 9 نفر شامل : پزشک،پرستار  .فیزیوتراب ، روانشناس و کارشناس تغذیه اعلام کرد.

این پزشک فعال در پیشگیری از بیماری های قلبی به کسانی که در بخشهای قلب بستری شده یا تحت عمل جراحی قلب یا پیوند رگ قرار گرفته اند توصیه کرد  اقدامات اولیه یا جراحی را درمان نهایی یا خاتمه ی درمان تلقی نکرده و آن را صرفا به عنوان عاملی برای نجات از مرگ بدانند.

دکتر نعلینی درمان کامل را کنترل عوامل بوجود اورنده بیماری ازجمله تغذیه نادرست ، کم تحرکی ، مسائل روحی - روانی و اختلالات چربی ، قند و فشارخون دانست و از انان خواست برای گذراندن این دوره مفید از طریق پزشک معالج به مرکز بازتوانی قلب مراجعه نمایند.

۸ تیر ۱۳۸۸ ۰۹:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید