اخبار

زولبیا و بامیه را از شیرینی فروشی های معتبر خریداری کنید

زولبیا و بامیه را از شیرینی فروشی های معتبر خریداری کنید
از خرید محصولات روباز که در فضای معمولی نگهداری می شوند باید خودداری کرد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت اماکن و مواد غذایی؛

زولبیا و بامیه را از شیرینی فروشی های معتبر خریداری کنید

رییس اداره نظارت بر بهداشت اماکن و مواد غذایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زولبیا و بامیه را از شیرینی فروشی های معتبر خریداری کنید.

مهندس سید رضا غلامی در گفت وگو با خبرنگار وب دا،‌ با تأکید بر این که از خرید محصولات روباز که در فضای معمولی نگهداری می شوند باید خودداری کرد،‌ گفت: مردم باید به نحوه نگهداری این محصولات در محل فروش آنها توجه کنند.
وی در توضیح گفت:‌ جعبه زولبیا و بامیه باید استاندارد و دارای مجوز باشد و علاوه بر بهداشتی بودن روند تهیه و نگهداری زولبیا و بامیه توزیع آن نیز باید در جعبه های استاندارد و دارای مجوز وزارت بهداشت صورت گیرد.
وی افزود: مردم تحت هیچ شرایطی زولبیا و بامیه ماه مبارک رمضان خود را از دستفروش ها نخرند و متوجه باشند هنگام خرید این مواد در معرض گرد و غبار و آفتاب قرار نداشته باشد.
رییس اداره نظارت بر بهداشت اماکن و مواد غذایی با بیان این مطلب که در ماه مبارک رمضان مصرف زولبیا و بامیه و شیرینی های محلی در بین مردم افزایش می یابد، گفت: توجه به نکات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری ها در این ماه ضروری است.
مهندس غلامی قرار دادن کارت معاینه پزشکی در معرض دید عموم، توسط فروشنده های این نوع شیرینی ها را ضروری عنوان کرد و گفت: علاوه بر این، مصرف لبنیات و سبزی خوردن نیز در ماه رمضان افزایش می یابد که استفاده از لبنیات پاستوریزه ای که در یخچال نگهداری شده باشد و همچنین مصرف سبزی های تمیز که اصول شستشوی صحیح در آنها رعایت شده باشد، از بروز بیماریها جلوگیری می کند. /203
به گفته وی،‌ مردم باید تا حد امکان از خرید آش،‌ حلیم،‌ زولبیا و بامیه از دستفروش ها و مراکزی که فاقد مجوز وزارت بهداشت هستند، خودداری کنند. /203
۱۵ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید