اخبار

مترجم فارسی گوگل را تست کنید

وبلاگ رسمی گوگل اعلام کرد: اضافه شدن زبان فارسی به مترجم گوگل!

وبلاگ رسمی گوگل اعلام کرد: اضافه شدن زبان فارسی به مترجم گوگل!

یکی از آرزوهای دیرینه کاربران اینترنت در ایران این بود که زبان فارسی هم مورد پشتیبانی مترجم گوگل قرار بگیرد. در شرایطی که ماه‌ها و سال‌ها از اضافه شدن زبان‌های عربی، چینی، کره ای، ژاپنی و ترکی به مترجم گوگل می‌گذشت، ما کم‌کم امید خود را به اضافه شدن زبان فارسی از دست داده بودیم، اما وبلاگ رسمی گوگل خبر اضافه شدن زبان فارسی را اعلام کرد.

ترجمه فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی گوگل، البته هنوز ابتدایی است و اصطلاحا نسخه آلفای این مترجم در دسترس است. با آزمایشی که من کردم متوجه شدم این مترجم در حال حاضر تنها به کار کسانی می‌آید که هیچ آشنایی با زبان فارسی ندارند و تنها می‌خواهند در حد درک مطلب، متوجه یک متن فارسی شوند.

حالا که گوگلی‌ها با مهربان‌تر شده‌اند، بیایید در حد دانش و توان خودمان با گوگلی‌ها در بهتر کردن مترجم کمک کنیم. شما می‌توانید هر زمان که از مترجم گوگل استفاده کردید، با کلیک بر روی contribute a better translation در زیر متن ترجمه‌شده، ترجمه درست‌تر را گوشزد کنید و اشتباهات مترجم گوگل را تصحیح کنید.

در انتظار نسخه بتا و اصلی مترجم گوگل خواهیم ماند، اما چیزی که مسلم است این است که با اضافه شدن زبان فارسی دیگر وبلاگ‌های فارسی در وبلاگستان جهانی، بی‌صدا نخواهند بود.( منبع 1pezeshk.com)

شما هم مترجم گوگل را تست کنید!

۱۱ تیر ۱۳۸۸ ۰۹:۴۳
یک پزشک |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید