اخبار

دکتر تحویلیان : درحال حاضر در استان کرمانشاه کمبود داروی خاصی مشاهده نمی شود

دکتر تحویلیان : درحال حاضر در استان کرمانشاه کمبود داروی خاصی مشاهده نمی شود
وی از مردم خواست داروهای خود را تنها از داروخانه ها تهیه نمایند و از مراجعه به سایر اماکن همچون عطاری ها ، سوپرمارکت ، فروشگاه های لوازم آرایشی بهداشتی و دستفروش ها و یا افراد دوره گرد جدا خودداری کنند.

 درحال حاضر در استان کرمانشاه کمبود داروی خاصی مشاهده نمی شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در حال حاضر خدمات دارویی به بیماران در سطح استان در دو بخش خصوصی و دولتی درحال انجام می باشد که در این میان داروخانه های خصوصی استان 240 عدد بوده است که به طور تمام وقت ، نیمه وقت و یا شبانه روزی در حال انجام وظیفه هستند.

دکتر رضا تحویلیان اظهار داشت : خوشبختانه با تلاش کلیه همکاران ، داروسازان ، شرکت های دارویی و معاونت غذا و دارو و سایر دست اندرکاران درحال حاضر در استان کرمانشاه کمبود داروی خاصی مشاهده نمی شود و درصورت بروز هرنوع کمبود دارو در سطح داروخانه ، موارد توسط واحد رسیدگی به کمبودهای دارویی رسیدگی و نیاز مربوطه در کوتاه ترین زمان مرتفع می شود.

دکتر تحویلیان که به مناسبت پنجم شهریورماه روز داروسازی و روز بزرگداشت زکریای رازی با خبرنگار " وب دا " در استان کرمانشاه سخن می گفت با اشاره به وجود یک واحد بزرگ تولید دارو در کرمانشاه که از بهترین کارخانجات تولیدی در کشور می باشد ، این امر را غنیمتی در استان دانست .

وی وجود دانشکده داروسازی در کرمانشاه را راهی برای محققین و دانشجویان علاقمند جهت ادامه تحصیل و پرداختن به فعالیت های پژوهشی دانست و تعداد زیاد پایان نامه ها و طرح های تحقیقاتی ارائه شده توسط اعضای هیات علمی این دانشکده را از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی در زمینه تحقیقات در علوم دارویی عنوان کرد.

دکتر تحویلیان در پاسخ سوالی مبنی بر وجود یا عدم وجود مشکل در زمینه تهیه داروهای مورد نیاز بیماران خاص استان گفت : تامین داروهای مورد نیاز آنان در حال انجام است ولیکن یکی از شکایتهای مداوم مردم به معاونت غدا و دارو و سایر مسوولان دانشگاه عدم توانایی در پرداخت هزینه های بیماران خاص است که علت عمده آن مربوط به داروهای بعضا گران قیمت بوده که توسط سازمان های بیمه گر در تعهد پرداخت آنها قرار نگرفته که امید است با پیگیری های مسوولان ارشد استان و کشور هزینه کلیه اقلام دارویی مورد نیاز این بیماران ، اعم از تولید داخل یا خارج از کشور بخصوص داروهای بیماران صعب العلاج و خاص تامین گردد که این مهم از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه نیز درحال پیگیری است.

دکتر تحویلیان همچنین از مردم خواست از طریق تلفن های واحد اطلاع رسانی و کمبود دارویی با شماره تلفن های 4302350 و 4302344 مشکلات ، شکایات یا پیشنهادهای خود را مطرح و پاسخ سوالات احتمالی خود را دریافت نمایند.

وی از مردم خواست داروهای خود را تنها از داروخانه ها تهیه نمایند و از مراجعه به سایر اماکن همچون عطاری ها ، سوپرمارکت ها ، فروشگاه های لوازم آرایشی بهداشتی ، دستفروش ها و یا افراد دوره گرد جدا خودداری کنند.

۵ شهریور ۱۳۹۰ ۱۲:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید