اخبار

بیماریهای منتقله از طریق آب و غذا درکمین سلامت شهروندان است.

بیماریهای منتقله از طریق آب و غذا درکمین سلامت شهروندان است.
با عنایت به فرا رسیدن عید سعید فطر و انجام دید و بازدید و توزیع نذورات و همچنین آغاز فصل مسافرتها، لازم است که جهت پیشگیری از شیوع بیماریهای منتقله از طریق آب و غذا موارد بهداشتی بیشتر رعایت گردد.
           با عنایت به فرا رسیدن عید سعید فطر و انجام دید و بازدید و توزیع نذورات و همچنین آغاز فصل مسافرتها، لازم است که جهت پیشگیری از شیوع بیماریهای منتقله از طریق آب و غذا نکات موارد بهداشتی بیشتر رعایت گردد.
کارشناس مسوول گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اعلام این مطلب افزود :   حصول اطمینان از سالم بودن آب مصرفی به منظور آشامیدن، پخت و پز و شستشوی ظروف ، شستشوی مرتب دستها با آب و صابون قبل از تهیه و مصرف مواد غذایی و  خودداری از خرید مواد غذایی از دستفروشها و تهیه یخ بهداشتی در هنگام سفر می تواند در کاهش ابتلا به این بیماری ها موثر باشد.
دکتر حسین بیگلری همچنین از مردم خواست نسبت به ضد عفونی و گند زدایی سبزیجات و میوه مصرفی ،مصرف مواد غذایی در اسرع وقت پس از طبخ و در صورت نیاز نگهداری باقیمانده در یخچال ،  دفع بهداشتی زباله و فضولات دقت نموده و  صورت عدم اطمینان از سلامت آب آشامیدنی، از آب بسته بندی شده استفاده شود و یا آب به مدت حداقل یک دقیقه جوشانیده و سپس استفاده شود.
 
   دکتر بیگلری عدم شنا کردن و استحمام در برکه ها و آبهای نامطمئن ،  جلوگیری از ورود حشرات به محیط مسکونی و آشپزخانه و مصرف روزانه لیمو ترش یا آبلیموی تازه همراه غذا را از جمله موارد بهداشتی دانست که رعایت آنها توسط مردم ضروری به نظر می رسد.
۷ شهریور ۱۳۹۰ ۱۱:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید