اخبار

سبزی خوردن در رستوران‌ها ممنوع شد

سبزی خوردن در رستوران‌ها ممنوع شد
ممنوع شدن استفاده از سبزیجات در رستوران‌ها و اغذیه‌ فروشی‌ها به صاحبان این اماکن ابلاغ شده است و هم‌وطنان در صورت مشاهده تخلف در این مراکز، مراتب را به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی و یا سامانه اطلاعات بهداشت محیطی با شماره تلفن 09678 اطلاع دهند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر:
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد گفت: با توجه به اعلام رییس مرکزمدیریت بیماری‌های واگیر و اینکه کانون‌های انتقال بیماری وبا، مزارع کشاورزی هستند استفاده از سبزیجات در رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
دکتر گویا گفت : ممنوع شدن استفاده از سبزیجات در رستوران‌ها و اغذیه‌ فروشی‌ها به صاحبان این اماکن ابلاغ شده است و هم‌وطنان در صورت مشاهده تخلف در این مراکز، مراتب را به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی و یا سامانه اطلاعات بهداشت محیطی با شماره تلفن 09678 اطلاع دهند.
وی با بیان این که شروع بیماری وبا در کشور در سال جاری به دنبال ورود اتباع کشورهای همسایه به صورت غیرقانونی و همچنین مسافرت‌های غیرقانونی ساکنین مناطق مرزی به کشورهای همسایه و ابتلا آنها به بیماری پس از بازگشت به کشور بوده است، خاطرنشان کرد: کلیه موارد این بیماری به محض ابتلای به آن و یا بروز اولین علائم، شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.
وی با اشاره به ورود غیرقانونی اتباع کشورهای همسایه، گفت: یکی از اماکنی که اتباع بیگانه برای اشتغال به آن روی می‌آورند، مزارع کشاورزی و به خصوص مناطقی است که در آنها سبزی‌کاری و صیفی‌کاری وجود دارد.
دکتر گویا افزود: در این رابطه اقدامات جدی صورت گرفته است تا بتوان آنها را شناسایی و در صورت ابتلای آنها به بیماری، تحت درمان و سایر مراقبت‌های بهداشتی قرار گیرند اما به دلیل پراکندگی آنها در استان‌های مختلف و گستردگی این مزارع، امکان دسترسی به همه آنها میسر نیست و به همین دلیل این مزارع به کانون‌های انتقال بیماری وبا تبدیل شده‌اند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ها با بیان این که عامل ایجادکننده این بیماری از طریق مدفوع فردآلوده وارد فاضلاب‌ها می‌شود، گفت: چنانچه از این فاضلاب برای کاشت سبزیجات و صیفی‌جات استفاده شود، باعث آلودگی آنها شده و از این کانون می‌تواند بیماری را به دیگران انتقال دهد.
دکتر گویا تاکید کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد، مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه انتقال بیماری وبا در کشور سبزیجاتی هستند که با فاضلاب خام آبیاری می‌شوند، خاطرنشان کرد: این اقدام خلاف قانون است و کسانی که دست به چنین اقدامی می‌زنند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد تا برخوردهای قانونی لازم صورت گیرد.
وی  تصریح کرد: وزارت بهداشت و تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حمایت مسئولین سیاسی و انتظامی استانها و همچنین شرکت‌ آب و فاضلاب و سازمان جهاد کشاورزی تلاش خود را به کار گرفته‌ است تا بیماری به بهترین شکل ممکن و در کوتاه‌ترین زمان کنترل شود.
۱۶ شهریور ۱۳۹۰ ۰۸:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید