اخبار

پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های پزشکی و گسترش خدمات سلامت افتخارآمیز است

رئیس جمهور در دیدار با مسئولین نظام سلامت کشور گفت: حق این است که پیشرفت‌های ما در عرصه‌های پزشکی و خدمات سلامت افتخارآمیز است و وضعیت امروز با هیچ زمانی قابل مقایسه نیست.
رئیس جمهور:

پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های پزشکی و گسترش خدمات سلامت افتخارآمیز است

 

رئیس جمهور در دیدار با مسئولین نظام سلامت کشور گفت: حق این است که پیشرفت‌های ما در عرصه‌های پزشکی و خدمات سلامت افتخارآمیز است و وضعیت امروز با هیچ زمانی قابل مقایسه نیست.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر احمدی‌نژاد در این دیدار که دکتر لنکرانی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونین و مدیران این وزارتخانه، رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و موسسات وابسته حضور داشتند، اظهار داشت: شما باید این پیشرفت‌ها را خوب به مردم اعلام کنید و دستاوردهای بزرگ این پیشرفتها باید در قالب برنامه تهیه و به مردم اعلام شود تا انگیزه‌ها برای حمایت از بخش سلامت تقویت شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود بر تکمیل حلقه عدالت درمانی و سلامت تاکید کرد و گفت: باید کار و تلاش شود تا حلقه عدالت درمانی و سلامت تکمیل شود و این کار به طور جدی دنبال شود و باید در این دوره به جایی برسیم که یک پایه بهداشتی و درمانی برای همه مردم فراهم شود.

وی همچنین به تعدیل هزینه‌های سلامت اشاره کرد و تاکید کرد: بخشی از هزینه‌های سلامت که به مردم تحمیل می‌شود، نباید انجام گیرد و این نیازمند برنامه‌ریزی شما مدیران و کارشناسان عرصه سلامت است.

دکتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت حضور فعال کشور در عرصه بین‌الملل در تولید دانش و ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: ایران باید به قطب پزشکی منطقه و بلکه جهان تبدیل شود چراکه این توانمندی در کشور ما وجود دارد و باید به آن سمت حرکت کنیم.

وی همچنین با اشاره به این که در حال حاضر شبکه دارو و تجهیزات پزشکی در دنیا در انحصار صهیونیستهاست، گفت: درجه خودکفایی ما در زمینه تولید دارو بسیار بالاست ولی در حوزه تجهیزات پزشکی اینطور نیست و از این رو باید صنعتگران و فن‌آوران عرصه مهندسی پزشکی را بسیج کنیم تا این خودکفایی را به نقطه مطلوب برسانیم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به این که توانمندیهای پزشکی کشورمان بی‌نظیر است، از افزایش بودجه‌های پژوهشی در آینده خبر داد و گفت: بودجه‌های بخش پژوهش اضافه خواهد شد و اگر مجبور شویم، هزینه‌ها را از بخش‌های دیگر کاهش داده و به بودجه‌های تحقیقاتی اضافه خواهیم کرد چرا که این یک اصل است.

گفتنی است پیش از سخنان رئیس جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین چند تن از رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور گزارشهایی درخصوص وضعیت بهداشت، درمان، پژوهش و آموزش ارائه دادند.

۱۶ تیر ۱۳۸۸ ۰۹:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید