اخبار

بیش از 17 هزار بیمار خاص در استان کرمانشاه نیاز به درمان دارند

بیش از 17 هزار بیمار خاص در استان کرمانشاه نیاز به درمان دارند
رییس انجمن حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج استان استان کرمانشاه روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان که در محل سالن شهدای دولت برگزار شد، گفت: 17 هزار و 11 بیمار خاص در استان کرمانشاه در انتظار کمک افراد حقیقی و حقوقی برای درمان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین بیگلری، افزود: این افراد شامل بیماران کلیوی، هموفیلی، دیابت، سرطانی، تالاسمی و.. هستند هرچند آمار واقعی بیماران خاص استان بیشتر از رقم مذکور می باشد زیرا بسیاری از بیماران خاص استان هنوز شناسایی نشده اند.

وی ادامه داد: انجمن حمایت از بیماران خاص کرمانشاه تنها استان کشور است که حتی بیماران صعب العلاج را تحت پوشش قرار داده است اما توان و بضاعت کافی برای کمک به امر درمان این همه بیمار را نداریم.

وی گفت: انجمن در زمینه تهیه دارو برای بیماران با مشکلات مالی روبروست از طرفی بیماران و خانواده های آنان نیز بضاعت لازم را برای تهیه دارو و مداوا ندارند.

وی خواستار همکاری و مساعدت دستگاههای اجرایی ، اداری و اتحادیه های بخش خصوصی شد و از مسوولین خواست تا فرهنگ کمک به بیماران خاص را در استان با فعالیتهای تبلیغی و مصوبات خود بخصوص در شورای شهر و شورای اداری و نیز ارگانهای اقتصادی و تولیدی استان، نهادینه نمایند.

بیگلری همچنین بر لزوم ترویج فرهنگ اهدای عضو افرادی که دچار مرگ مغزی می شوند، تاکید کرد و گفت: در سال گذشته 22 هزار نفر در کشورمان بر اثر مرگ مغزی از دنیا رفته اند که بر اساس آمارها تنها 300 نفر از آنها، اعضایشان به دیگران اهدا شده است.

استاندار کرمانشاه نیز در این زمینه بر لزوم همکاری و مساعدت دستگاههای اجرایی استان با توجه به توان و حدود قانونی اختیاراتشان تاکید کرد.

هاشمی از سازمانهای اقتصادی استان خواست تا با همکاری تشکلها و اتحادیه های زیرمجموعه خود، رقمهائی هرچند اندک را با رضایت به این بیماران تخصیص دهند.

۷ آبان ۱۳۹۰ ۰۹:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید