اخبار

کادر پزشکی و پرستاری آگاهی کافی درخصوص شناخت و درمان آریتمی های فوق بطنی داشته باشند.

کادر پزشکی و پرستاری آگاهی کافی درخصوص شناخت و درمان آریتمی های فوق بطنی داشته باشند.
آریتمی های فوق بطنی از علل شایع طپش قلب در بیماران بوده و ممکنست با اختلال همودینامیکی همراه باشند. لذا لازم است کادر پزشکی و پرستاری آگاهی کافی درخصوص شناخت و درمان آنها داشته باشند.
یکی از علل شایع طپش قلب در بیماران آریتمی های فوق بطنی این است که در این حالت بیماران از احساس طپش قلب سریع و نامطلوب شکایت دارند.
دانشیار قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت :  در افراد سالم طپش قلب سریع ایجاد شده می تواند قابل تحمل باشد در حالیکه در قلب بیمار این آریتمی های سریع و تند قابل تحمل نبوده و موجب اختلال همودینامیکی می شود.
دکتر عبدالرسول مولودی با اشاره به پژوهشی که وی در این زمینه به اجرا رسانده ، هدف از ارائه این مقاله را شناخت انواع و خصوصیات هرکدام از انواع      آریتمی های فوق بطنی دانسته و علاوه بر آن در خصوص درمان مناسب و به موقع با توجه به نوع آریتمی بررسی صورت گرفته است.
دکتر مولودی گفت : برحسب تعداد ضربان قلب و منظم بودن یا نامنظم بودن آن و مورفولوژی کمپلکس QRS و موج P آریتمی های فوق بطنی به انواع مختلف زیر طبقه بندی می شوند: تاکیکاردی سینوسی، MAT (مولتی فوکال آتریال تاکیکاردی)، فلوتر دهلیزی، قیبریلاسیون دهلیزی، تاکیکاردی حمله ای فوق بطنی PSVT، که در مقاله به تفصیل روش های شناسایی هریک از آنها و رویه های درمانی دارویی و غیردارویی آنها ارائه شده است. 
وی درخصوص یافته ها و حاصل مطالعات خود در این زمینه گفت :  آریتمی های فوق بطنی از علل شایع طپش قلب در بیماران بوده و ممکنست با اختلال همودینامیکی همراه باشند. لذا لازم است کادر پزشکی و پرستاری آگاهی کافی درخصوص شناخت و درمان آنها داشته باشند.
۲ آذر ۱۳۹۰ ۰۸:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید