اخبار

مسواک زدن بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ژنژیویت است.

مسواک زدن بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ژنژیویت است.
ژنژیویت یکی از بیماریهای بافت اطراف دندان است که با نشانه هایی از جمله تورم، حساس بودن، قرمزی و نرمی لثه ها در اطراف دندانها و خونریزی لثه ها همراه است.
یک دندانپزشک کرمانشاهی عقیده دارد که مسواک زدن بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ژنژیویت است.
دکتر نعمتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت . درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: ژنژیویت یکی از بیماریهای بافت اطراف دندان است که با نشانه هایی از جمله تورم، حساس بودن، قرمزی و نرمی لثه ها در اطراف دندانها و خونریزی لثه ها همراه است.
 
نعمتی در ادامه تصریح کرد: عدم رعایت موازین بهداشت دهان و دندان مهمترین عامل ابتلا به ژنژویت است و البته ابتلا به برخی از بیماریها مخصوصا بیماریهای ویروسی نظیر تبخال داخل دهان در ابتلا به ژنژیویت نقش دارند.
 
وی گفت: جرم گیری و مسواک زدن در پیشگیری از ابتلا به ژنژویت بیشترین نقش را ایفا می کنند، از سوی دیگر باید توجه داشت آسیب به لثه ها به هر علتی، مثل مسواک زدن شدید می تواند باعث ژنژیویت شود.
 
نعمتی خاطر نشان کرد: اگر عامل ژنژویت جرم باشد با جرم گیری درمان می شود، اما اگر عامل باکتریایی و یا ویروسی آن را بوجو آورده باشد با دارو و آنتی بیوتیک قابل درمان است.
 
وی درخاتمه توصیه کرد: روزانه با مسواک نرم پلاک های چسبیده را از دندان بزدائید زیرا احتمال آسیب با مسواک نرم کمتر است، همچنین استفاده از نخ دندانهای موم دار یا بدون موم فراموش نشود، از خمیر دندان فلوئوردار استفاده کنید و مراجعات منظم به دندانپزشک داشته باشید.
۲۱ آذر ۱۳۹۰ ۰۸:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید