اخبار

پروفسور خزاعی: توسعه پژوهش‌های بنیادی اساسی‌ترین اقدام پژوهش است

پروفسور خزاعی: توسعه پژوهش‌های بنیادی اساسی‌ترین اقدام پژوهش است
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: توسعه پژوهش‌های بنیادی اساسی‌ترین اقدامی است که باید در حوزه پژوهش و فناوری صورت گیرد.

دکتر مظفر خزاعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با تاکید بر توسعه پژوهش‌های بنیادی اظهار داشت: با توجه به اشباع شدن بیشتر رشته‌های دانشگاهی باید برای جذب فارغ‌التحصیلان به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که آنان به بیراهه کشیده نشوند. 
وی با بیان اینکه داشتن نیروی انسانی متخصص و تجهیزات کافی پزشکی از نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است، ادامه داد: کمبود زمان برای انجام کارها و پروژه‌های تحقیقاتی یکی از معضلات این دانشگاه است.
استاد گروه آناتومی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه باید برنامه‌ریزی مناسبی برای امور پژوهشی در نظر گرفته شود، تصریح کرد: بدون داشتن طرح و برنامه‌ای مشخص در زمینه پژوهش کاری از پیش نمی‌رود. 
وی با یادآوری اینکه دانشگاه علوم پزشکی توانسته در پرداخت به امور روز و انجام کارهای پژوهشی و برگزاری جشنواره‌ها در حوزه پژوهش به موفقیت برسد، خاطرنشان کرد: بسیاری از موضوعات و معضلات روز مانند افزایش تصادفات، اعتیاد و غیره وجود دارند که با انجام کارهای پژوهشی به نتیجه می‌رسند و عوامل مختلفی در به نتیجه رساندن آن‌ها موثر هستند. 
خزاعی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون دید مثبت و بهتری به پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی ایجاد شده، تصریح کرد: در مجموع با همکاری بیشتر دولت و مسئولان می‌توان بسیاری از مشکلات موجود را در هفته پژوهش حل کرد. 
این محقق و پژوهشگر علوم پزشکی در مورد مطلوب شدن برنامه‌های هفته پژوهش، با اشاره به اینکه با برنامه‌ای مقطعی کاری از پیش نخواهد رفت، گفت: با توجه به مقطعی بودن جشنواره‌های پژوهشی، لازم است که از پایان هفته پژوهش سال جاری برای سال آینده برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: توسعه پژوهش‌های بنیادی اساسی‌ترین اقدامی است که باید در حوزه پژوهش و فناوری صورت گیرد.
 

۲۲ آذر ۱۳۹۰ ۱۴:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید