اخبار

دکتر نیکبخت :جوان ، کانون شور و هیجان، مرکز نشاط و سلامت، قلب تپنده و سرمایه آینده یک ملت است

دکتر نیکبخت :جوان ، کانون شور و هیجان، مرکز نشاط و سلامت، قلب تپنده و سرمایه آینده یک ملت است
فرهنگ اسلام، جوان را در جایگاهی ارزشمند و بلند قرار داده و تعابیر والایی را در شأن او آورده است

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه وقائم مقام وزیر در استان ضمن تشریح جایگاه مهم جوانان گفت : جمعیت جوان در هر جامعه به عنوان سرمایه و آینده سازان جامعه محسوب می شوند و به سخن دیگر جوانان به مثابه ستون فقرات جوامع به شمار می روند و به عنوان نیروی بالنده کشورها در بحرانی ترین شرایط، سخت ترین و طاقت فرسا ترین کارها را به انجام رسانیده اند، که در تاریخ این گونه رقم خورده است لذا شناخت ویژگی‌های دوره جوانی برای جوانان ضروری است، زیرا انسان تا خود را نشناسد و خصوصیات خود را درک نکند، قادر به ساختن و پرورش خود نیست.

دکتر محمدرضا نیکبخت گفت : فرهنگ اسلام، جوان را در جایگاهی ارزشمند و بلند قرار داده و تعابیر والایی را در شأن او آورده است. دین اسلام، جوان را به ملکوت نزدیکتر از دیگران می داند و معتقد به تکریم و بزرگداشت اوست. در حدیثی از رسول اکرم (ص) آمده که فرموده‌اند فضیلت جوان عابد که از آغاز جوانی عبادت کند بر پیری که وقت کهولت به عبادت بپردازد، همانند فضیلت پیغمبران بر دیگر مردمان است.
وی گفت : سلامت روح و جسم کلید برخورد صحیح با تغییرات بالقوه مثبت دوران جوانی است. توصیه من به جوانان خصوصا دانشجویان عزیز این است که ، بدانند که چه مسائلی روح و جسمش را تهدید می کند. او باید بداند که در مقابل تواناییهایی که خداوند به او اعطا نموده، چه مسئولیتهایی دارد. او باید روشهای حفظ سلامت خود را بشناسد و با آگاهی بر تهدیدات بیرونی مقابله کند و درعین حال از جوانی خود لذت برد و آنرا در خدمت ارتقاء خود و جامعه بکار گیرد.
 
۲۸ آذر ۱۳۹۰ ۰۹:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید