اخبار

دکتر پاکزاد : نان برتر به کرمانشاهیان معرفی می شود.

دکتر پاکزاد : نان برتر به کرمانشاهیان معرفی می شود.
کارگروه عملیاتی "دبیرخانه نان برتر" که از چهارم دیماه فعالیت خود را آغاز نموده بنا دارد تا با بکار بردن راهکارهای ترغیبی و تشویقی نسبت به اصلاح شیوه عرضه نان در کوتاه مدت اقدام نماید.
با توجه به نابهنجاریهای موجود در عرضه نان مرغوب و واجد خصوصیاتهای کامل تغذیه ای و با عنایت به نظرات استاندار محترم جناب آقای مهندس هاشمی، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با عنایت به رسالت خود در حوزه غذا اقدام به تشکیل یک کارگروه عملیاتی در اداره نظارت بر مواد غذایی نمود. این کارگروه که تحت عنوان " دبیرخانه نان برتر" از روز یکشنبه چهارم دیماه آغاز بکار نمود بنا دارد تا با بکار بردن راهکارهای ترغیبی و تشویقی نسبت به اصلاح شیوه عرضه نان در کوتاه مدت اقدام نماید.
 رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی ، بهداشتی و آرایشی معاونت غذا و دارو در گفتگویی با " خبرگزاری وب دا " اعلام داشت:با عنایت به شرح وظایف سازمانی این اداره که نظارت بر کیفیت تهیه و تولید مواد غذایی است و پیرو تکلیف مقامات مسئول استان در خصوص برخورد علمی و حل مسئله نان در کرمانشاه، اقدام به تشکیل دبیر خانه نان برتر نمودیم.
دکتر پیمان پاکزاد گفت : این دبیر خانه بر خلاف نام خود ، یک تشکیلات پویا و مرکب از افراد ذی مدخل و صاحب نظر در تهیه و تولید نان است و نگاه ما در این گروه یک نگاه غیر تکلیفی و ترغیبی به مشکلات نان است.
وی افزود: در حال حاضر مهمترین مشکل نان کرمانشاه، در امر تهیه خمیر و عدم فرصت دهی برای انجام گرفتن فرآیند تخمیر و استفاده از جوش شیرین در بعضی نانوایهاست که برای رفع این مشکلات ما در وهله اول و بعنوان هدف کوتاه مدت ، با شناسایی نانواییهایی که اقدام به طبخ استاندارد نان با استفاده از خمیر مایه مینمایند اقدام به معرفی این واحدها به آحاد مردم خواهیم نمود تا ارجاع مشتری به این نانواییها که اقدام به عرضه نان مأکول و بعبارتی برتر مینمایند ، بیشتر شده و حاشیه سود آنان نیز افزایش یابد.
دکتر پاکزاد تاکید کرد که  اینکار باعث خواهد شد که سایرین نیز ترغیب شوند تا نسبت به ارائه محصول مأکول و استاندارد اقدام نمایند. البته در این زمینه با بهره گیری از تجارب ذیقیمت کارشناسان سازمان فنی حرفه ای و خبرگان هنر "نان" و نیز بکارگرفتن ظرفیت تولید شرکت تولید کننده تکمایه ،در حال طراحی بسته های پیشنهادی  میباشیم که ضمن بالابردن کیفیت نان ، تضمین کننده منافع خبازیها نیز میباشد.
رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: امروزه نان علاوه بر آنکه یک غذای استراتژیک میباشد، بعنوان یک دارو نیز مد نظر کارشناسان عرصه سلامت بوده و در همین راستا میباید باز تعریفی در نقش تغذیه ای و سلامت گسترانه "نان " صورت بگیرد. لذا در افق کار این "دبیرخانه" تشکیل پژوهشکده نان در غرب کشور با استفاده از توان علمی اساتید گروه تغذیه و سایر خبرگان دیده شده است.
دکتر پاکزاد در خاتمه عنوان داشت: جلسات دبیر خانه تا حصول یک برون داد عینی،هر هفته تشکیل خواهد شد و پس از هر جلسه اطلاعات آن در اختیار رسانه های جمعی قرار خواهد گرفت.
 2
نان
۵ دی ۱۳۹۰ ۰۸:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید