اخبار

سمینار ایدز و هپاتیت در سرپل ذهاب برگزار شد.

سمینار ایدز و هپاتیت در سرپل ذهاب برگزار شد.
دکتر بیگلری به بیان راهکارهای نوین پیشگیری و کنترل از بیماری های رفتاری از جمله هپاتیت های منتقله از راه خون B و C و ارتباط مصرف مواد مخدر مخصوصا مت آمفتامینها در افزایش ابتلا به بیماریهای رفتاری ایدز و هپاتیت B در جوامع پرداخت.

در این سمینار که در روز بیست و چهارم آذرماه برگزار شد، جمع کثیری از جوانان، پزشکان، مسئولین ادارات، صنف آرایشگران، پرسنل بهداشت و درمان بخش خصوصی و دولتی، مدیران و معاونین مدارس راهنمایی و دبیرستان، رابطان سلامت شهرستان حضور داشتند، ابتدا دکتر بهاری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب اهداف این سمینار را، اطلاع رسانی صحیح در خصوص بیماریهای رفتاری، شناساندن ایدز و هپاتیت B به جامعه، ارائه راهکارهای نوین پیشگیری، آگاهی دادن صحیح به عموم مردم و ترویج فرهنگ انگ زادیی در خصوص ایدز عنوان کرد.
در این سمینار حضرت حجت السلام صفدری امام جمعه شهرستان، نقش آموزه های دین مبین اسلام را در پیشگیری و کنترل بیماریهای رفتاری ایدز و هپاتیت B بسیار مهم دانست و خواستار ترویج هر چه بیشتر آن در خانوارها شد.

مهندس کماسی کارشناس ایدز استان ضمن گزارشی از روند بیماری ایدز در ایران و استان گفت: بمنظور پیشگیری و کنترل ایدز در جامعه از یک طرف باید فرهنگ انگ زادیی در جامعه ترویج یابد و عموم مردم قبول کنند که ایدز یک بیماری است نه ننگ و از طرف دیگر امکان دسترسی به آموزش، پیشگیری، مراقبت و درمان برای عموم مردم نیازمند امکان پذیر باشد.
دکتر بیگلری پزشک مبارزه با بیماری های استان نیز در این سمینار ضمن گزارشی از روند هپاتیت های ویروسی در ایران و استان، به بیان راهکارهای نوین پیشگیری و کنترل از بیماری های رفتاری از جمله هپاتیت های منتقله از راه خون B و C و ارتباط مصرف مواد مخدر مخصوصا مت آمفتامینها در افزایش ابتلا به بیماریهای رفتاری ایدز و هپاتیت B در جوامع پرداخت.
همچنین مهندس محمدی کارشناس ارشد واحد بیماریهای شهرستان ضمن معرفی پایگاه مشاوره بیماریهای رفتاری و مرکز متادون درمانی در شهرستان گفت: در پایگاه مشاوره بیمارهای رفتاری که در درمانگاه شماره دو شهرستان مستقر است در زمینه تشخیص ویروس ایدز و هپاتیت B نمونه گیر، آزمایش، مشاوره، ارجاع به مراکز مشاوره دانشگاهی، توزیع وسائل کاهش آسیب کاندوم، سرنگ و غیره به شکل کاملا محرمانه و بدون هیچ گونه محدویت در تمام روزهای هفته به تمام افراد نیازمند و خود مراجعه به شکل رایگان ارائه می گردد.
در پایان مهندس ییلاقی سرپرست مرکز بهداشت شهرستان گفت: انتطار داریم جمع حاضر در زمینه پیشگیری از بیمارهای رفتار در شهرستان نقش کلیدی ایفا نمایند.

۵ دی ۱۳۹۰ ۱۳:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید