اخبار

47 هزار نفر شرایط دریافت واکسن هپاتیت نوبت سوم در استان را دارند.

واکسیناسیون این نوبت تا 14 مرداد ماه در تمام پایگاههای بهداشتی شهری و روستایی استان بصورت رایگان برای واجدین شرایط تلقیح میگردد
نوبت سوم واکسیناسیون هپاتیت ب در کرمانشاه آغاز شد
کرمانشاه - نوبت سوم واکسیناسیون هپاتیت ب متولدان 70 ، روز شنبه سوم مردادماه همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه آغاز شد.
 
کارشناس ایمن سازی مرکز بهداشت استان کرمانشاه  گفت: در نوبت اول این واکسیناسیون که در بهمن ماه سال گذشته انجام شد حدود 39 هزار نفر و در نوبت دوم در اسفند ماه آن سال نزدیک به 37 هزار نوجوان در استان کرمانشاه در مقابل این بیماری واکسینه شدند.
مراد مرادی با اشاره به وجود 47 هزار واجد شرایط دریافت این واکسن در نوبت سوم در استان افزود : واکسیناسیون این نوبت تا 14 مرداد ماه جاری در تمام پایگاههای بهداشتی شهری و روستایی استان بصورت رایگان از واجدین شرایط ادامه دارد.
وی ادامه داد: افرادی هم که به هر دلیلی نتوانستند واکسن دو نوبت قبل را دریافت کنند می توانند در مرحله سوم در مقابل هپاتیت ب واکسینه شوند.
مرادی با بیان اینکه در سه نوبت واکسیناسیون هپاتیت ب متولدان 70 ، متولدین سالهای 69 و 68 نیز واکسن دریافت کردند گفت: افرادی که در دو نوبت قبل واکسینه نشدند برای دریافت واکسیناسیون در این مرحله کارت شناسایی همراه داشته باشند و برای افرادی که در نوبتهای قبل واکسن دریافت کردند همراه داشتن کارت واکسن کفایت می کند.
وی به افراد توصیه کرد: برای سهولت در واکسیانسیون نوبت سوم ، به مراکز درمانی که در نوبتهای قبلی واکسینه شدند ، مراجعه کنند.
مرادی با بیان اینکه واجدانی که در حال مسافرت هستند نیز می توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی محل مسافرت خود واکسن دریافت کنند افزود: برای عشایر نیز وضعیت به همین منوال است.
وی با اشاره به وجود رعایت فاصله زمانی یک ماه بین نوبت اول و دوم واکسیانسیون هپاتیت ب گفت: رعایت فاصله زمانی دو ماه میان نوبتهای دوم و سوم کفایت می کند.
۴ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۳:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید