اخبار

پوسیدگی دندان ، اصلی ترین تهدید بهداشت دهان و دندان در کرمانشاه

پوسیدگی دندان ، اصلی ترین تهدید بهداشت دهان و دندان در کرمانشاه
شستشوی دهان در همان دقایق ابتدایی صرف مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است و لذا زدن یک وعده مسواک بعد از هر وعده غذایی و نیز یکبار کشیدن نخ دندان حتما توصیه می شود.
مدیر گروه واحد بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اصلی ترین تهدید بهداشت دهان و دندان در کرمانشاه پوسیدگی دندان است.
 
اسداله محبی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: خوردن مواد غذایی در واقع غذای را در اختیار میکروبهای دندان قرار می دهد، میکروبها با خوردن پس مانده غذا در دهان، مواد اسیدی تولید می کنند که این مواد اسیدی در نسوج دندان از جمله مینا و عاج رسوخ می کند و پوسیدگی دندان را موجب می شود.
 
محبی گفت: بین 5 تا 20 دقیقه بعد از مصرف مواد قندی یا غذایی فعالیت میکروبها شروع شده و به اوج خود می رسد، لذا شستشو و پاک کردن دندان با مسواک و خمیر دندان در این زمان می تواند نقش مهمی در پیشگیری از آغاز پوسیدگی در دندان داشته باشد.
 
وی افزود: بر این اساس شستشوی دهان در همان دقایق ابتدایی صرف مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است و لذا زدن یک وعده مسواک بعد از هر وعده غذایی و نیز یکبار کشیدن نخ دندان حتما توصیه می شود.
 
محبی خاطر نشان کرد: شیارهایی در دندان وجود دارد که باید با ماده ای موسوم به شیار پوش، مخصوصا در افراد 6 تا 12 سال باید پوشیده شود زیرا این شیارها بیشترین مواد را در خود جذب کرده و زمینه را برای فعالیت میکروبها مهیا می کنند.
 
وی در خاتمه اظهار داشت: توصیه می شود که هر 6 ماه یک بار جهت ترمیم پوسیدگیها به دندان پزشک مراجعه شود زیرا پوسیدگی که پیشرفت نکرده باشد سریع تر ترمیم می شود.
۱۲ دی ۱۳۹۰ ۱۰:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید