اخبار

آیت اله علما: گزینش آبرو و چشم و گوش نظام اسلامی است.

آیت اله علما: گزینش آبرو  و چشم و گوش نظام اسلامی است.
همایش گزینشگران ادارات استان و به میزبانی هسته گزینش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد،

لزوم ارتباط کاری و همدلی و وحدت در بین گزینشگران دیگر هسته ها از اقدامات مهمی است که باید هرچه بیشتر به آن پرداخته شود،

15 دیماه سالروز تاسیس هسته های گزینش سراسر کشور بهانه ای شد که هسته های گزینش ادارات استان کرمانشاه در محفلی صمیمی گردهم جمع شدند. در این نشست که با نام همایش گزینشگران ادارات استان و به میزبانی هسته گزینش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، هسته های  گزینش استانداری ، قوه قضائیه، کمیته امداد، دانشگاه رازی ، آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند،
 دکتر نیکبخت ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سختی کار و شرایط استرس زای کار گزینش را در بالا بردن اهمیت کار گزینش و بازتابهای آن در جامعه را مهم دانست و گزینشگران را به دقت در کار یادآوری نمود. در ادامه منکرسی معاون سیاسی امنیتی استانداری تاکید بر انتخاب صحیح را از مهمترین کارهای گزینشگران دانست.

کرانی مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان نیز به نمایندگی از دیگر هسته ها اهداف و دیدگاه های همایش را مطرح کرد و لزو م توجه مسئولین به گزینشگران و اعطای امتیازات لازم را به شغل گزینش و ارئه امکانات آموزشی و رفاهی به هسته های گزینش را مورد توجه قرار داد و انجام کارگاه های آموزشی و بالا بردن سطح علمی و عقیدتی گزینشگران را هدف این همایش دانست که زمینه ساز دیگر نشست ها باشد.
 نماینده محترم ولی فقیه حاج آقا علما نیز در این نشست تشکیل هسته های گزینش را ناشی از معارف قرآن و اهل بیت علیه السلام دانست.

ایشان اولین گزینشگر را خداوند متعال دانست که پیامبران و اولیا را از میان انسانها برای هدایت بشر انتخاب کرد و گفت : گزینش باید به تکلیف خود عمل کند زیرا امام (ره) روی این کلمه اسرار داشتند که ما مامور به تکلیف هستیم، ایشان گزینش را آبروی نظام و چشم و گوش نظام اسلامی دانست و بیان داشت که این نظام برای ما ارزان تمام نشده است چون حاصل خون 500 هزار شهید می باشد.

آیت اله علما لزوم تزکیه ی نفس را در بین گزینشگران مهم دانسته و اظهار داشت ما باید هرچند وقت یکبار ارزیابی و گزینش از خودمان داشته باشیم تا بتوانیم به وظیفه ی خود عمل کنیم. ایشان سختی کار گزینش را مهم دانسته و تحمل سختی ها و مشکلات و درخواست کمک از خداوند متعال را لازمه کار برشمرد.
در ادامه همایش حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر قبادی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان به ایراد سخنرانی در باب فرق و مذاهب استان پرداخت و وجود اقوام و فرق مختلف را یادآوری کرده و فرقه هایی که در استان وجود دارند را مورد بررسی قرار داد.
حجت الاسلام مهری نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز در سخنانی که با موضوع بصیرت بود بالا بردن درک صحیح و تجزیه و تحلیل مسائل روز رابا تاسی از واقعه عاشورا مهم دانست و به نمونه هایی از بصیرت از دیدگاه قرآن کریم و اهل بیت (ع) پرداخت.

مهری گزینشگر را بصیر معرفی کرد و وجود فتنه ها را بسیار خطرناک دانست و گفت: در فتنه انسان جهت را گم می کند و روایات بسیاری در این باب مطرح است که نمونه ی از آن این است که در آخرالزمان انسان صبح که بیدار می شود مسلمان است و شب هنگام کافر می شود.ایشان سختی کار گزینش و مراقبت از نفس را در این راه متذکر شد.

۱۴ دی ۱۳۹۰ ۱۳:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید