اخبار

رژیم غذایی افراد نقش مهمی در سلامت مو دارد.

رژیم غذایی افراد نقش مهمی در سلامت مو دارد.
بطور کلی رژیم مناسب برای جلوگیری از ریزش مو شامل؛ شیر و لبنیات، سبزی و میوه جات، جوانه گندم و غلات سبوس دار می باشد
یک متخصص پزشکی ورزشی گفت: رژیم غذایی افراد نقش مهمی در سلامت مو دارد.
 
دکتر بهزاد حیدرپور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: تاثیر رژیم غذایی در شرایط خاصی مانند بیماری، زایمان، عدم فعالیت بدنی، جراحی و مصرف طولانی مدت داروها بارزتر بوده و نیازمند مداخله می باشد.
 
دکتر حیدر پور در ادامه تصریح کرد: گروه های ویتامینی، پروتیین، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
 
وی گفت: مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان شامل؛سیب زمینی، هویج، اسفناج پخته، کدو و سایر مواد متعلق به گرو های میوه و سبزی می باشد که به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها، در واقع حاوی مولکول هایی هستند که اثر مخرب رادیکال های آزاد را در بدن خنثی می کنند و همچنین موجب ساخته شدن تارهای جدید مو و استحکام آن ها می شوند.
 
دکتر حیدر پور خاطر ناشن کرد: علاوه بر این ها، اسیدهای چرب امگا-3و امگا-6 نقش مهمی درحفظ سلامت مو و جلوگیری از خشکی، شکستگی، خارش و شوره سر و درنهایت پیشگیری از ریزش مو دارند.
 
وی در خاتمه اظهار داشت: بطور کلی رژیم مناسب برای جلوگیری از ریزش مو شامل؛ شیر و لبنیات، سبزی و میوه جات، جوانه گندم و غلات سبوس دار می باشد
۲۶ دی ۱۳۹۰ ۱۴:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید