اخبار

خدمت رسانی بهداشتی درمانی به جامعه عشایر پر رنگ میشود.

خدمت رسانی بهداشتی درمانی به جامعه عشایر پر رنگ میشود.
دکتر نیکبخت :طولانی بودن مسیر کوچ، فقدان امکانات رفاهی، پایین بودن سطح سواد، همجواری انسان و دام و زندگی در کپر و چادر تنها بخشی از مشکلات زندگی عشایر است که در مجموع این مشکلات باعث شده تا خدمت رسانی درمانی به آنها مشکل باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: خدمت رسانی بهداشتی درمانی به جامعه عشایر کمرنگ است.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، دکتر محمد رضا نیکبخت، امروز (28 دی) در ششمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: عشایر مشکلات معیشتی بسیاری دارند و به احتمال زیاد به زودی تغییر مسیر خواهند داد و شاید هم نسل کنونی آخرین نسل از عشایر باشند.
 
دکتر نیکبخت در ادامه تصریح کرد: طولانی بودن مسیر کوچ، فقدان امکانات رفاهی، پایین بودن سطح سواد، همجواری انسان و دام و زندگی در کپر و چادر تنها بخشی از مشکلات زندگی عشایر است که در مجموع این مشکلات باعث شده تا خدمت رسانی درمانی به آنها مشکل بوده و کمرنگ باشد.
 
وی گفت: در سال جاری دانشگاه علوم پزشکی سه بار و هر بار با دارا بودن 15 پزشک و هفت ماما جهت درمان به مناطق عشایر نشین مراجعه کرده و به درمان آنان پرداخته و یا اینکه آنها را به مراکز درمانی بالاتر ارجاع داده است.
 
دکتر نیکبخت افزود: در مرحله اول تیم پزشکی اول اردیبهشت مشکلات بهداشت عشایر دالاهو را مورد بررسی قرار داد، سپس دوم خرداد به عشایر منطقه سنقر، کنگاور و صحنه سر زد و در ادامه نیز سوم دی ماه به قصر شیرین مراجعه نمود و به مشکلات بهداشتی درمانی عشایر رسیدگی کرد.
 
وی با شاره به اینکه در استان کرمانشاه پنج منطقه عشایر نشین وجود دارد، اظهار داشت: برای خدمت رسانی بهتر نیازمند رابطین سلامت عشایر، 5 تیم ثابت داری پزشک و ماما و امکانات دیگر هستیم.
 
دکتر نیکبخت در خاتمه تاکید کرد: چون در وزارت بهداشت بدین منظور اعتباری در نظر گرفته نشده است، لذا انتظار می رود به منظور ارائه خدمات درمانی بهتر به عشایر، مصوبه ای به منظور تامین اعتبار تصویب شود.
۲۸ دی ۱۳۹۰ ۱۳:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید