اخبار

هر8 دقیقه یک بیمار سانحه دیده وارد اورژانس بیمارستان طالقانی می شود.

هر8 دقیقه یک بیمار سانحه دیده وارد اورژانس بیمارستان طالقانی می شود.
دکتر نادرسپاهی : 70 درصد بیماران به اورژانس طالقانی به دلیل سقوط از ارتفاع مراجعه می نمایند.
هر8 دقیقه یک بیمار سانحه دیده وارد اورژانس بیمارستان طالقانی می شود.
رییس مرکز آموزشی ، درمانی آیت اله طالقانی با اعلام این خبر در گفتگو با خبرگزاری " وب دا " کرمانشاه  گفت : در نه ماهه اول امسال حدود 45 هزار نفر و به طور متوسط ماهانه 5هزار نفر دچار سانحه و حادثه به مرکر سوانح و حوادث یا همان اورژانس بیمارستان طالقانی وارد می شوند که در این میان کمتر از 6 درصد آنان توسط مراکز فوریت های پزشکی به بخش اورژانس آورده شده اند.
دکتر محمدجواد نادرسپاهی درخصوص تعداد بستری شدگان در بخش ها در همین مدت گفت : حدود 54 درصد این بیماران در بخش های بیمارستان بستری شده اند که کمتر از 15 صدم درصد مراجعان براثر جراحات وارده در 24 ساعت اول فوت کرده اند.
وی همچنین در خصوص علت مراجعه سانحه دیدگان گفت : در نه ماهه اول امسال حدود 70 درصد مراجعان به اورژانس به دلیل سقوط از ارتفاع ، 23درصد به دلیل تصادف و مابقی به علتهایی همچون جراحت بر اثر نزاع و.... به اورژانس طالقانی مراجعه نموده اند.
دکتر نادرسپاهی با ذکر این نکته که رسیدگی فوری به این حجم از مراجعان بخصوص در ساعت های پیک بسیار دشوار است و قاعدتا به همراه بیمار ، بستگان وی نیز برای پیگیری درمان و احوالپرسی به این بخش مراجعه می نمایند ، می توان گفت به طور معمول هر روز سه هزار نفر وارد بخش شده و ماندن آنها موجب ازدحام بیش از حد می شود که این امر می تواند روند خدمت رسانی را کند کند .
وی تاکید کرد هرچند همکاران تمام تلاش خود را برای رسیدگی سریع و دقیق به بیماران به کار می برند اما همکاری همراهان با دست اندرکاران بخش اورژانس نیز می تواند در این امر بسیار موثر باشد.

 

۸ بهمن ۱۳۹۰ ۱۰:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید