اخبار

معاون بهداشتی: هیچگونه مورد ابتلا به ویروس آنفلوآنزای خوکی در استان مشاهده نشده است.

دکتر منصوری گفت:آموزشهای لازم صورت گرفته و بیمارستانها نیز کاملا آماده هستند، لذا در صورت شیوع بیماری در استان از آمادگی کامل برخورداریم

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خوشبختانه هیچگونه مورد ابتلا به ویروس آنفلوآنزای خوکی در استان مشاهده نشده است.

 دکتر فیض الله منصوری  اظهار داشت: مهمترین راه انتقال این بیماری از راه تنفسی است اما چون هیچگونه موردی از ابتلا وجود نداشته است هنوز به مردم جهت استفاده از ماسک تذکر داده نشده است.

دکتر منصوری در خصوص میزان خطرناک بودن این بیماری گفت: نگرانی اولیه در خصوص بیماری برطرف شده است، به طور مثال از هزار مورد ابتلا به این بیماری در منطقه مدیترانه شرقی که کشور ما هم جز این منطقه می باشد تا کنون تنها یک نفر جان خود را از دست داده است.

وی به امکان درمان بیماری اشاره کرد و گفت: این بیماری قابل درمان است و با توجه به آنکه از قبل خود را برای بیماری آنفلو آنزای مرغی آماده کرده بودیم مشکلی از لحاظ امکانات در مانی وجود ندارد.

دکتر منصوری پیش بینی زمان ورود بیماری به استان کرمانشاه را غیر ممکن عنوان کرد و گفت: نقل و انتقالات مرزی استان زیاد است، همچنین ورود زوار از عربستان به داخل استان را داریم لذا مراکز قرنطینه فعال شده اند و همچنین به مسافران آموزش لازم داده می شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: آموزشهای لازم صورت گرفته و بیمارستانها نیز کاملا آماده هستند، لذا در صورت شیوع بیماری در استان از آمادگی کامل برخورداریم.


۶ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۲:۳۷
ایسنا |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید