اخبار

مردم کمبودهای دارویی را به واحد اطلاع دارویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گزارش دهند

مردم کمبودهای دارویی را به واحد اطلاع دارویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گزارش دهند
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم اکنون در این استان کمبود داروی خاصی وجود ندارد ولی شهروندان و بیماران در صورت مواجه با کمبود دارویی خاص، موضوع را به واحد اطلاع دارویی این دانشگاه گزارش دهند.

دکتر 'رضا تحویلیان' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دفتر قصرشیرین افزود: مردم مناطق مختلف استان کرمانشاه می توانند از طریق شماره تلفن 4302344 با پیش شماره 0831 واحد اطلاع رسانی دارویی تماس گرفته و مسایل و مشکلات، شکایات یا پیشنهادهای خود را در خصوص کمبود و یا گرانی اقلام دارویی از سوی داروخانه ها و شرکت های توزیع را اطلاع دهند.

وی اظهار داشت: با تلاش همه همکاران، داروسازان، شرکتهای دارویی، معاونت غذا و دارو و سایر دست اندرکاران هم اکنون در استان کرمانشاه کمبود داروی خاصی مشاهده نمی شود و در صورت بروز هر نوع کمبود دارو در داروخانه، موارد توسط واحد رسیدگی به کمبودهای دارویی رسیدگی و نیاز مربوطه در کوتاهترین زمان مرتفع می شود.

تحویلیان با بیان اینکه هیچ گزارشی مبنی بر افزایش قیمت اقلام داروهای خارجی بواسطه افزایش نرخ ارز در ماههای اخیر نداشته ایم، تاکید کرد: افزایش کاذب قیمت ارز بخصوص دلار تاثیری در قیمت داروهای وارداتی نداشته چون این داروها از محل ارزهای دولتی خریداری و به کشور وارد می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کمبود برخی اقلام دارویی به صورت مقطعی ممکن است پیش آید اما این کمبود بلافاصله پیگیری شده و از استانهای دیگر نیاز تامین و جایگزین می شود لذا هیچ مشکلی برای تامین اقلام دارویی بیماران خاص و سایر بیماران در سطح استان کرمانشاه وجود ندارد.

تحویلیان با اعلام اینکه تفاوت قیمتها فقط براساس نظر شورای سیاست دارو و فقط یکبار در سال اتفاق می افتد از مردم خواست در صورت مشاهده تخلفات گرانفروشی در زمینه اقلام دارویی، تخلف را به واحد اطلاع دارویی دانشگاه علوم پزشکی گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

۹ بهمن ۱۳۹۰ ۱۳:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید