اخبار

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان:تمامی گلوگاههای استان تحت کنترل است

تیم قرنطینه مرکز بهداشت در فرودگاه کرمانشاه مستقر است،


موارد مشکوک ابتلا به آنفلوآنزای خوکی در استان تایید نشد/تمامی گلوگاههای استان تحت کنترل است

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: مواردی مشکوکی از ابتلا به ویروس آنفلوآنزای خوکی در استان کرمانشاه گزارش شد که در نهایت تایید نگردید.

 سیروس نصیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: در خصوص موارد مشکوک یاد شده پیگیریهای لازم صورت گرفت و حتی با مراجعه به منزل افراد یاد شده آنها تحت مراقبت قرار گرفتند، اما در نهایت ابتلا آنها به بیماری تایید نشد و در حال حاضر هیچگونه موردی از ابتلا به این ویروس در استان وجود ندارد.

 نصیری در ادامه پیش بینی زمان شیوع بیماری در استان را غیر ممکن توصیف کرد و گفت: تمامی گلوگاههای استان تحت کنترل است و تمامی موارد مشکوک به سرعت پیگیری می شود.

 وی به امکان درمان این بیماری اشاره کرد و گفت: هیچ واکسن خاصی برای این نوع از آنفلوآنزا وجود ندارد اما داروی آن موجود است که به صورت قرص می باشد و بر این اساس جای نگرانی نیست.

 دکتر نصیری افراد بالای 60 سال، کودکان، مبتلایان به بیماریهای مزمن نظیر دیابت و برونشیت و تمامی افراد با سیستم ایمنی ضعیف را به عنوان قشر آسیب پذیر در برابر بیماری توصیف کرد و عنوان داشت: قدرت سرایت بیماری بالاست اما میزان کشندگی آن کمتر از آنفلوآنزای پرندگان است.

 وی همچنین وظیفه نظارت بر ترانزیت فرودگاهی در استان را از وظایف مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه برشمرد و تصریح کرد:  فرودگاه کرمانشاه به جده عربستان پرواز مستقیم دارد لذا تیم قرنطینه ما در فرودگاه کرمانشاه مستقر است، زیرا منشا اصلی بیماری زواری هستند که از عربستان به کشور باز می گردند.

 

۷ اَمرداد ۱۳۸۸ ۰۹:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید