اخبار

دکتر بیگلری:20 درصد خطر مرگ بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در صورت عدم درمان

اطمینان از سلامت دام و محافظت از بدن در زمان تماس با آنها را از راههای عمده پیشگیری از ابتلا به بیماری است

مسئول بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: در صورتی که فرد مبتلا به تب کریمه کنگو درمان نشود، در 20 درصد موارد خطر مرگ بیمار را تهدید خواهد کرد.

 دکتر حسین بیگلری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: تب خونریزی دهنده ویروسی کریمه یا CCHS به چند گروه تقسیم می شود که در اثر تماس محافظت نشده انسان با دام و یا کنه موجود بر روی بدن دام ایجاد می شود.

 بیگلری در ادامه اظهار داشت: عامل این بیماری نوعی کنه به نام هیالوما است که در صورت تماس با کنه له شده و یا دامی که کنه بر روی آن قرار دارد منتقل می شود و تنها داروی آن هم ریباویرین است.

 وی گفت: از علائم این بیماری می توان به تب ناگهانی، سر درد شدید، خونریزی از مخاطها و علائم مشترک در سایر بیماریهای عفونی اشاره کرد به گونه ای که فرد مجبور می شود به مراکز درمانی مراجعه کند. در نهایت پلاکتهای خون کاهش می یابد و انعقاد خون دچار اختلال خواهد شد و در صورت عدم درمان، بیمار با خطرات جدی تر از جمله مرگ مواجه می شود.

 دکتر بیگلری به تاریخچه شناخت انسان از بیماری یاد شده اشاره کرد و گفت: از سال 1956 این بیماری برای انسان شناخته شده بود و شیوع آن بیشتر استانهای شرقی کشورمان را شامل می شد و در استانهای غربی تنها در دو یا سه مورد ابتلا به بیماری سابقه داشته است.

 وی، اطمینان از سلامت دام و محافظت از بدن در زمان تماس با آنها را از راههای عمده پیشگیری از ابتلا به بیماری عنوان کرد.

 گفتنی است؛ اخیرا پنج مورد ابتلا به تب کریمه کنگو و یک مورد مرگ ناشی از ابتلا به این بیماری در استان خراسان رضوی گزارش شده است.

۷ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۰:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید