اخبار

دکتر نوری زاد: امروز مهم ترین بحث درنظام سلامت ، بحث عدالت است.

ریاست دانشگاه مدیران را به فعالیت هایی بنیادی چون بهبود سیستم ارجاع بیمار و یا سطح بندی خدمات دعوت کرد.

دکتر نوری زاد گفت: در مقوله نظام سلامت سه رویکرد که منطبق با 3 دیدگاه غالب است را پیش رو داریم . اول اجرای بهینه طرح نظام پزشک خانواده ، دوم تدوین نقشه جامع علمی کشور و سوم تحول در آموزش پزشکی مطابق با نیازهای بومی موجود که بحمداله هرسه درحال اجراست.

ریاست دانشگاه که در دومین گردهمایی مدیران کلان دانشگاه در سطح استان در سال جاری که صبح روز هفتم مردادماه در سالن اجتماعات بوستان برگزار شد ، سخن می گفت  با اظهار امیدواری به استمرار این گردهمایی ها و بررسی هرچه بیشتر چالش های پیش روی نظام سلامت در دانشگاه ،به اهمیت انتقال اطلاعات و تجربیات مدیران در حل مشکلات و مسایل مشترک آنان اشاره کرد.

دکتر نوری زاد با نقل حدیثی از امام صادق(ع) با این مضمون که آنچه انسان را از اهداف خود دور می کند ، چشم انداز کوتاه مدت و تدبیر کم وی است ، ازمدیران دانشگاهی خواست که با تعمیق هرچه بیشتر اهداف خود ، به برنامه ریزی در جهت اهداف بلندمرتبه تر بپردازند.

نوری زاد با اشاره به برنامه پنجم توسعه و این امر که در این برنامه منطبق با فرمایشات و حساسیت های مقام معظم رهبری ، حدود 20 درصد از موارد به طور مستقیم و غیر مستقیم به مساله سلامت و عدالت در نظام سلامت مربوط می شود ، توجه بیشتر مدیران را بر اهمیت این موضوع جلب کرد.

وی با اشاره به رویکردهای سه گانه اجرای نظام سلامت ، مدیران را به پرهیز از عملکردهای شکل گرایانه و تلاش در جهت فعالیت هایی بنیادی  چون بهبود سیستم ارجاع بیمار و یا سطح بندی خدمات دعوت کرد.

ریاست دانشگاه آنگاه به مقوله بهداشت روان پرداخت و گفت : درمقوله اجرای بهداشت روان توفیق لازم را نداشته ایم و این درحالیست که بسیاری از آسیبهای اجتماعی به این مساله برمی گردد.

او همچنین به اهمیت اولویت بندی اقدامات و ضرورت صرفه جویی هرچه بیشتر در صرف هزینه ها اشاره کرد . 

نوری زاد در ادامه برضرورت ارائه خدمات بهینه در اورژانس های بیمارستانی که نقش پیشانی دانشگاه را دارند ، تاکید نمود و از مدیران مربوطه خواست که با مشخص نمودن خط سیر برای بیمار و همراهان وی در ابتدای ورود به مراکز اورژانسی ، از سردرگمی آنان جلوگیری کنند.

نکته دیگر مورد تاکید ایشان پایین بودن سطح خدمات ارائه شده توسط بهداشت کاران دهان و دندان در شبکه های بهداشت و درمان سطح استان بود و ازروسای شبکه ها خواست تا با هماهنگی هرچه بیشتر با مسوولان دانشکده دندانپزشکی به رفع این مشکل بپردازند.

دکتر شکیبا نیز در این نشست ضمن اعلام ابراز رضایت اعضای هیات امنای دانشگاه از عملکرد سال 87 ، به تصویب 20 مصوبه پیشنهادی در آن - که  تحولی عظیم در تمام ایام تشکیل جلسات هیات امنا محسوب می گردد- اشاره کرد.

معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه بر اقدامات کمیته پایش دانشگاه و برنامه ریزی این گروه در نظارت ، رصد و مشورت دهی به مراکز و دوایر تابعه داتنشگاه به عنوان امری ضروری تاکید کرد.

معاونت دانشجویی فرهنگی نیز در این جلسه بر آمادگی معاونت تحت مدیریت خود در ادامه خدمات فرهنگی به تمام مراکز دانشگاهی تاکید نمود. دکتر اختری از مدیران خواست تا هرچه سریعتر به تدوین برنامه های فرهنگی مورد نظر جهت اعضا و پرسنل خود بپردازند.

شایان ذکر است سایر موضوعات مورد بحث در این گردهمایی ، مباحث : اقتصاد در سلامت ، بررسی وضعیت بیمه ایرانیان ، پی گیری چارت سازمانی و بررسی مشکلات مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان بود.

  

 

۷ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۳:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید