اخبار

نماینده مجلس: شیوع بیماری آنفلوانزای خوکی در کشور وارداتی است

مشاهده چند مورد از این بیماری در ایران ناشی از مصرف مواد غذایی آلوده نیست.
نماینده مجلس: شیوع بیماری آنفلوانزای خوکی در کشور وارداتی است
کرمانشاه - عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: شیوع بیماری آنفلوانزای خوکی در کشور وارداتی است که این امر نشان می دهد مشاهده چند مورد از این بیماری در ایران ناشی از مصرف مواد غذایی آلوده نیست.
دکتر جهانبخش امینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس شناسایی های اخیر وزارت بهداشت، آنفلوانزای خوکی یا از طریق حجاج و یا از طریق مسافران خارج از کشور به ایران وارد شده و در هیچ یک از مبتلایان، وجود مواد غذایی آلوده به این ویروس و استفاده از آن مشاهده نشده است.
وی ادامه داد: به علت جدید بودن ویروس این بیماری شناسایی آن بصورت یکباره سخت بود اما اکنون که این ویروس برای مردم و مسوولان شناخته شده، وظایف آنان در زمینه شناخت و کنترل بیماری آنفلوانزای خوکی جدی تر شده است.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هر چند ورود این بیماری در کشور وارداتی و از طریق اشخاص است اما شیوع آن براحتی از راه تنفسی و برخوردهای فیزیکی بین اشخاص صورت می گیرد که باید در این زمینه کاملا هوشیار بود و بهداشت شخصی و محیط را رعایت کرد.
امینی با اشاره به شباهت علایم این بیماری با سرماخوردگی و آنفلوانزای معمولی به بیماران توصیه کرد تا در صورت مشاهده علایم آبریزش بینی، خستگی، کوفتگی بدن، بی حالی و سردرد سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه کنترل این بیماری در کشور جزء وظایف وزارت بهداشت اعلام شده است ،گفت: آماده باش درمانی و قرنطینه بیماران مشکوک در این زمینه از جمله دستورالعملهای این وزارتخانه است که اکنون در فرودگاهها نیز انجام می شود.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: خوشبختانه تاکنون این بیماری در کشور تلفات جانی نداشته و امید است هر چه سریعتر مهار شود.
۸ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۲:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید