اخبار

کرمانشاهیان امسال 14 هزار واحد خون اهدا کردند

بیش از 90 درصد خون های اهدایی مردم به مصرف بیماران استان رسیده است.
 
کرمانشاهیان امسال 14 هزار واحد خون اهدا کردند
کرمانشاه - مسوول روابط عمومی سازمان انتقال خون استان کرمانشاه گفت: مردم استان کرمانشاه از ابتدای سال جاری تاکنون 14 هزار واحد خون به صورت صد درصد داوطلبانه به سازمان انتقال خون استان اهدا کرده اند.
عبدالله نوری به مناسبت روز اهدای خون افزود: میزان مصرف خون در استان تقریباً به همان میزان تولید است و بیش از 90 درصد خون های اهدایی مردم به مصرف بیماران استان رسیده است.
وی با بیان اینکه شاخص اهدای خون مستمر در بانوان استان از میانگین کشور بالاتر است گفت: میزان اهدای خون مستمر بانوان در کشور 2/7 درصد است که در استان کرمانشاه این رقم 12 درصد است.
نوری با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در زمینه تهیه پلاکت و فرآورده های خونی در کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد و کلیه مراکز درمانی از فعالیتهای سازمان بهره مند هستند گفت: میزان مصرف خون در استان تقریباً به همان میزان تولید است و بیش از 90 درصد خون های اهدایی مردم به مصرف بیماران استان رسیده است.
به گفته وی اکنون در استان کرمانشاه علاوه بر سازمان انتقال خون مرکز کرمانشاه چهار پایگاه ثابت خون گیری در شهرستانهای قصر شیرین، اسلام آباد و جوانرود و کنگاور دایر است.
۱۰ اَمرداد ۱۳۸۸ ۰۹:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید