اخبار

همایش بیماری های مزمن در دانشکده پرستاری مامایی برپا گردید.

همایش بیماری های مزمن در دانشکده پرستاری مامایی برپا گردید.
همایش سراسری مراقبت های پرستاری و مامایی در بیماری های مزمن صبح روز دوشنبه اول اسفندماه در سالن اجتماعات دانشکده برپا شد.

همایش سراسری مراقبت های پرستاری در بیماری های مزمن صبح روز دوشنبه اول اسفندماه در سالن اجتماعات دانشکده برپا شد.

در این همایش معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به اینکه بیماری های مزمن از موضوعات مهم مورد توجه سازمان جهانی بهداشت است گفت : کشورهای منطقه خاورمیانه و آفریقا با تغییرات هرم جمعیتی سالمند شدن جمعیت حرکت کرده اند شناسایی بیماری ها مهمتر شده است.

دکتر وزیری گفت : در گذشته بیماری های عفونی باعث مرگ و میر افراد می شد که اکنون با کنترل عوامل پدید آورنده این بیماری ها کمتر مارا تهدید می کنند و در عوض بیماری هایی چون بیماری های قلبی و عروقی ، سوانح و حوادث و نیز سرطان ها قربانی می گیرند.

وی گفت ما باید تلاش کنیم تا با فرهنگ سازی مصرف مواد غذایی و نیز  افزایش تحرک و دوری از عواملی همچون استرس و مصرف سیگار و مواد مخدر از ابتلا افراد به این بیماری ها پیشگیری کنیم.

رییس دانشکده پرستاری و مامایی نیز در این همایش گفت : برای مبارزه با بیماری ها باید از آخرین دستاوردها و پیشرفت های علمی آشنا شدو با ارائه تحقیقات انجام شده سطح آگاهی جامعه بالا رود.

دکتر حسین اشتریان گفت : با سلاح علم باید از بروز بیماری ها جلوگیری کرده و با مطالعه و تحقیق دقیق به راه های جدیدی برای این مبارزه دست یابیم.

گفتنیست در این همایش سه روزه که با تاکید بر بیماری های قلبی ، ریوی ، زنان و غدد که از چالش های مهم سلامت هستند در سه روز توسط دانشکده پرستاری و مامایی برگزار می گردد تعداد 88 مقاله از بین مقالات دریافت شده انتخاب و در این همایش به صورت پوستر و سخنرانی ارائه می گردد.

۱ اسفند ۱۳۹۰ ۱۴:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید