اخبار

بار ناشی از حوادث ترافیکی در مردان 5 برابر زنان است.

بار ناشی از حوادث ترافیکی در مردان 5 برابر زنان است.
دکتر مطلق : اغلب مردان به سلامت جسم و روح خود چندان توجهی نمی کنند و تصورشان بر این است که اگر نقش اجتماعی آنها زنده و پویا است، از سلامت کامل برخوردارند.
به گزارش خبرنگار وب دا، دکتر محمد اسماعیل مطلق ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اغلب مردان به سلامت جسم و روح خود چندان توجهی نمی کنند و تصورشان بر این است که اگر نقش اجتماعی آنها زنده و پویا است، از سلامت کامل برخوردارند.
وی افزود: مردان کمتر از زنان به پزشک مراجعه می کنند و اغلب ارجاعات آنها به پزشک نیز به علت بیماری های جدی است در حالی که لازم است حتی با وجود احساس سلامت، برنامه ای منظم برای معاینات پزشکی و مراجعات بهداشتی تنظیم کنند.
دکتر مطلق تصریح کرد: در مردان بار ناشی از حوادث ترافیکی 5 برابر، اعتیاد حدود 10 برابر و سقوط حدود 3 برابر زنان است همچنین حوادث ناشی از قتل و خشونت، بیماری های مزمن انسدادی ریه و بیماری قلبی و ریوی، خودکشی، آسم، سوختگی و ایدز در مردان بیشتر است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: با توجه به آخرین نتایج گزارش مطالعه ملی عوامل خطر بیماری های غیرواگیر، 4/40 درصد مردان دارای اضافه وزن، 7/21 درصد مردان روزانه دخانیات مصرف می کنند، 51/29 درصد مردان دارای کلسترول مساوی و یا بالاتر از 200 میلی گرم در دسی لیتر هستند و 3/24 درصد از مردان فعالیت فیزیکی کم دارند.
دکتر مطلق ادامه داد: با توجه به بار بیماری ها،‌ بسیاری از مشکلات سلامت قابل مداخله هستند به طوریکه در برخی از کشورها طراحی برای کاهش و یا حتی حذف آنها شروع شده است بنابراین اطلاع رسانی می تواند تاثیر بسزایی در پیشگیری داشته باشد.
۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۸:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید