اخبار

پنج مورد مشکوک ابتلا به آنفلوانزای خوکی گزارش شده که هیچ یک تایید نشده است.

دکتر نصیری گفت :با توجه به اینکه دوره کمون بیماری تا هفت روز هم طول می کشد، لذا ممکن است نشانه های ابتلا به بیماری در فرد حامل ویروس در فرودگاه کرمانشاه تشخیص داده نشود.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه دوره کمون (نهفتگی) بیماری آنفلوآنزای خوکی تا هفت روز هم طول می کشد، لذا ممکن است نشانه های ابتلا به بیماری در فرد حامل ویروس توسط اکیپ پزشکی مستقر در فرودگاه کرمانشاه تشخیص داده نشود.

 دکتر سیروس نصیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: ممکن است در زمان ورود به فرودگاه هیچ نشانه ای از ابتلا به ویروس آنفلوآنزای خوکی در فرد حامل ویروس دیده نشود، بر این اساس می توانیم تنها به توصیه ها و تاکیدات پزشکی بسنده کنیم که البته با توجه به افزایش حساسیت مردم نسبت به این بیماری، شاهد همکاری آنان در این زمینه بوده ایم.

 دکتر نصیری در ادامه خاطر نشان ساخت: اکیپ پزشکی مستقر در فرودگاه متشکل از پزشک و کارشناسان، در زمان پروازهای عربستان به کرمانشاه در فرودگاه مستقر می شود و تا کنون پنج مورد مشکوک ابتلا به بیماری گزارش شده که هیچ یک تایید نشده است.

 وی گفت: اکیپ یاد شده همه مسافران را در زمان ورود معاینه می کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک به آنها توصیه های لازم می شود.

 دکتر نصیری ههچنین اظهار داشت: حتی در صورتی که ابتلا به ویروس تایید شود، در 90 درصد موارد نیازی به بستری شدن بیمار نیست و در 10 درصد باقیمانده که می تواند موارد حاد باشد، فرد مبتلا جهت درمان به مراکز بالاتر ارجاع داده می شود.

۱۲ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۲:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید