اخبار

پنجمین نمایشگاه و جشنواره پارک سلامت افتتاح شد.

پنجمین نمایشگاه و جشنواره پارک سلامت افتتاح شد.
دکتر نیکبخت: سازمان جهانی بهداشت محور تمرکز خود را در سال جدید بر مقوله سلامت سالمندان قرار داده است که در واقع بیانگر چالشی جدید است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تا سال 2025 در سطح جهانی در حدود 1/2 میلیارد نفر سالمند خواهیم داشت.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر محمد رضا نیکبخت در مراسم افتتاحیه پارک سلامت در کرمانشاه اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت محور تمرکز خود را در سال جدید بر مقوله سلامت سالمندان قرار داده است که در واقع بیانگر چالشی جدید است.
 
در ادامه این مراسم که امروز و با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، استانداری و تنی چند از دیگر مسئولان استانی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی در پارک شاهد برگزار شد، دکتر نیکبخت تصریح کرد: افزایش جمعیت سالمندان تبدیل به یک چالش شده است، زیرا رسیدگی به مشکلات سالمندان در سطح جهانی شرایط کاملا مطلوبی ندارد.
 
وی گفت: آمارها نشان می دهد که در دوران گذشته جمعیت سالمندان کم بوده و سلامت آنها چالش چندان مهمی برای جامعه نبوده است، اما این جمعیت رشد قابل توجهی داشته به گونه ای که پیش بینی می شود در سال 2025 بیش از دو میلیارد نفر از جمعیت زمین را سالمندان تشکیل خواهند داد که این خود چالشی بزرگ محسوب می شود.
 
دکتر نیکبخت علاوه بر توجه به مقوله سلامت سالمندان، حفظ تکریم آنها را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: حفظ تکریم و احترام به سالمندان نیز بسیار مهم است و این مقوله متاسفانه تا حدود زیادی مورد بی توجهی قررا می گیرد.
 
وی در خاتمه بر تدارک برنامه ها و راهکارهای مختلف در دانشگاه علوم پزشکی و تعامل با دیگر نهادها جهت ارتقا سلامت و تکریم سالمندان تاکید کرد.
3
 
۱۹ فروردین ۱۳۹۱ ۱۲:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید