اخبار

پدیده زیرمیزی در بخش درمان استان کرمانشاه رشد نزولی داشته است

پدیده زیرمیزی در بخش درمان استان کرمانشاه رشد نزولی داشته است
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خوشبختانه پدیده زیرمیزی در بخش بهداشت و درمان این استان رشد نزولی داشته و همچنان در حال کاهش است.

دکتر ' محمدرضا نیکبخت' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه این پدیده بیشتر در مطبها و بیمارستانهای بخش خصوصی دیده می شود .

وی از عموم درخواست کرد مراتب تخلف در این زمینه را به دانشگاه علوم پزشکی گزارش دهند تا هر زودتر این پدیده ناپسند در بخش درمان و درمان استان ریشه کن شود.

دکتر نیکبخت در ادامه درخصوص تاثیر اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بر بخش درمان در سال گذشته، اظهار داشت: تا این لحظه اجازه ندادیم اجرای این قانون موجبات افزایش تعرفه بیمارستانهای دولتی و خصوصی در استان را فراهم کند.

وی ادامه داد: اما قیمت اقلام پزشکی بخصوص اقلامی که از خارج از کشور تهیه می شدند در سال گذشته افزایش یافت که این افزایش بیشتر ناشی از افزایش قیمت ارز در بازار بود.

نیکبخت گفت: اما با این حال در سال گذشته بیمارانی که اقلام پزشکی را از داخل بیمارستانهای استان خریداری می کردند این افزایش قیمت را احساس نکردند، مگر بیمارانی که اقلام خود را خارج از بیمارستانها خریداری کرده بودند.

وی تصریح کرد: در خصوص قیمت داروها نیز در سال گذشته افزایش محسوسی وجود نداشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان اضافه کرد: اما ممکن است در سالجاری قیمت برخی اقلام دارویی افزایش یابد

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید