اخبار

لطفا عینک آفتابی بزنید

لطفا عینک آفتابی بزنید
دکتر صنعتی بر استفاده از عینکهای آفتابی که قادر به بلوکه کردن تشعشعات مضر UVA و UVB خورشیدی باشند تاکید کرد و گفت: قرار گرفتن چشم در معرض طولانی مدت نور آفتاب می تواند بستر ساز بیماریهای چشمی و از جمله آب مروارید باشد.
یک متخصص بیماریهای چشمی در کرمانشاه گفت: آب‌مروارید یا cataract نوعی بیماری چشم است که با تار شدن عدسی چشم آغاز می شود و در صورت عدم درمان با افزایش تیرگی و کدر شدن عدسی، بینایی چشم مختل می شود.
 
دکتر مژگان صنعتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: کهولت سن و پیری شایع‌ترین علت آب مروارید است و عوامل جانبی دیگری از جمله تماس زیاد چشم با نور خورشید، دیابت، کشیدن سیگار و سوءتغذیه از عوامل ابتلا به این بیماری هستند.
 
دکتر صنعتی در ادامه تصریح کرد: هر چند راهکاری جهت پیشگیری قاطعانه از ابتلا به آب مروارید وجود ندارد، اما استفاده از رژیم غذایی حاوی آنتی اکسیدان بالا و عدم استعمال سیگار و نیز استفاده از عینکهای ضد آفتاب جهت پیشگیری از ورود تشعشعات خورشیدی به داخل چشم را می توان از راههای پیشگیری از ابتلا به آب مروارید عنوان کرد.
 
وی بر استفاده از عینکهای آفتابی که قادر به بلوکه کردن تشعشعات مضر UVA و UVB خورشیدی باشند تاکید کرد و گفت: قرار گرفتن چشم در معرض طولانی مدت نور آفتاب می تواند بستر ساز بیماریهای چشمی و از جمله آب مروارید باشد.
 
این متخصص در خاتمه اظهار داشت: تنها راه در مان آب مروارید جراحی می باشد، در این روش با استفاده از امواج، عدسی داخل چشم خارج شده و به جای آن از لنز استفاده می شود، در واقع در این روش لنز مصنوعی جایگزین عدسی چشم می‌شود.
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید