اخبار

همایش هم اندیشی بین المللی ریزگردها در کرمانشاه برگزار می شود

همایش هم اندیشی بین المللی ریزگردها در کرمانشاه برگزار می شود
دکتر پیرصاحب افزایش تواتر و غلظت پدیده گرد و غبار بر آسمان ایران در سالهای گذشته را علت اصلی برپایی این هم اندیشی خواند.

دبیر علمی این هم اندیشی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، رازی ، دانشگاه بابل عراق و فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی، برگزار کنندگان اصلی این هم اندیشی هستند.

دکتر ' مقداد پیرصاحب ' افزود: همچنین دانشگاه تهران ، سازمان محیط زیست کشور ، انجمن بهداشت محیط ایران ، سازمان مدیریت بحران کشور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، ستاد توسعه فناوری آب ، خشکسالی ، فرسایش و محیط زیست و استانداری کرمانشاه در برگزاری این هم اندیشی همکاری دارند.

وی با بیان اینکه قرار است حدود 200 نفر از ایران و دیگر کشورها در این نشست حضور داشته باشند، گفت: حدود 50 نفر از این مهمانان خارجی هستند که بیشتر آنها از کشور عراق دعوت شده اند.

پیرصاحب افزود: همچنین چهار تن از این مهمانان را نیز افراد مراکز توسعه محیط زیست سازمان ملل تشکیل می دهند.

وی تحلیل و بررسی مدلهای انتشار ریزگردها ، شناسایی و بررسی کلی و کیفی ریزگردها ، بررسی اثرات اقتصادی ، اجتماعی ، بهداشتی و زیست محیطی ریزگردها ، روشهای کاربردی کنترل ریزگردها از مبدا و معرفی فناوریها و تجریبات جهانی در خصوص مهار ریزگردها را از جمله برنامه ها و اهداف برپایی این هم اندیشی عنوان کرد.

پیرصاحب افزایش تواتر و غلظت پدیده گرد و غبار بر آسمان ایران در سالهای گذشته را علت اصلی برپایی این هم اندیشی خواند.

وی در پایان گفت: قرار است روز اول این هم اندیشی در سرسرای شهدای دولت استانداری و روز دوم آن در هتل پارسیان برگزار شود و روز سوم نیز به نشان دادن جاذبه های طبیعی و تاریخی استان کرمانشاه به میهمانان اختصاص داده شود.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۱:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید