اخبار

در مورد آزمون پاپ چه می‌دانید؟

محققان توصیه می‌کنند زنان باید درمورد 6 عامل کلیدی در مورد غربالگری‌هایی که سبب نجات جان آنها می‌شود اطلاعات بیشتری کسب کنند.
در مورد آزمون پاپ چه می‌دانید؟

محققان توصیه می‌کنند زنان باید درمورد 6 عامل کلیدی در مورد غربالگری‌هایی که سبب نجات جان آنها می‌شود اطلاعات بیشتری کسب کنند.

به گفته محققان آمریکایی انجام آزمون پاپ‌اسمیر به طور قابل توجهی خطر مرگ‌و میر ناشی از سرطان دهانه رحم را کاهش می‌دهد.آزمون پاپ‌اسمیر می‌تواند موارد غیرطبیعی دهانه رحم را قبل از اینکه تبدیل به سرطان شود مشخص کند.کارشناسان دانشگاه تگزاس به زنان توصیه می‌کند به6 عامل در مورد آزمون پاپ‌اسمیر و سرطان دهانه رحم توجه بیشتری داشته باشند. - سرطان دهانه رحم اولین عامل مرگ و میر زنان در آمریکاست. طبق آمار انجمن سرطان آمریکا سال گذشته در حدود 3 هزار و هشتصد و هفتاد زن در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و در کشورهای در حال توسعه این بیماری یک تهدید برای زنان محسوب می‌شود. - افزایش فعالیت‌های جنسی نیاز به پاپ‌اسمیر را افزایش می‌دهد.خطر ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی که سبب سرطان دهانه رحم می‌شود در طی فعالیت‌های جنسی افزایش می‌یابد.حتی در افرادی که از کاندوم استفاده می‌کنند باید به طور منظم پاپ‌اسمیر را انجام دهند.- انجام واکسن HPV نباید جایگزین پاپ‌اسمیر شود. انجام واکسیناسیون علیه ویروس پاپیلومای انسانی بدن را در مقابل سرطان دهانه رحم به طور کامل محافظت نمی‌کند.- قبل از پاپ‌اسمیر آمادگی داشته باشید:این آمادگی‌ها شامل پرهیز از تماس جنسی، عدم مصرف داروهای واژنی خاص، اسپرم‌کش‌ها کرم یا ژل 48 ساعت قبل از انجام آزمون است.- سرطان دهانه رحم به سن ربطی ندارد. اگر چه شیوع این بیمای در افراد بعد از سن 65 سالگی تقریبا کمتر است اما در صورتی که فعالیت جنسی در این دوران وجود دارد باید این آزمون انجام شود.
۲۲ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۰:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید