اخبار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه : برای اجرای طرح بزرگ پزشک خانواده فعالیت جدی خواهیم کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه : برای اجرای طرح بزرگ پزشک خانواده فعالیت جدی خواهیم کرد
دکتر نیکبخت : طرح بزرگ پزشک خانواده که می تواند در توسعه زیرساخت ها در بخش های مختلف و کاهش هزینه های درمانی مؤثر باشد به طور جدی پیگیری می کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

برای اجرای طرح بزرگ پزشک خانواده فعالیت جدی خواهیم کرد

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مصاحبه با خبرنگار وب دا گفت: طرح بزرگ پزشک خانواده که می تواند در توسعه زیرساخت ها در بخش های مختلف و کاهش هزینه های درمانی مؤثر باشد به طور جدی پیگیری می کنیم.

دکتر محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه گفت: هدف نهایی از اجرای این طرح ارایه خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت و ارتقاء سطح سلامت آحاد مردم است تا بتوانند با برخورداری از سلامت کافی در فعالیت های اقتصادی ، اجتماعی ، و فرهنگی و ... سهیم شوند.

وی افزود: مراقبت های اولیه در امر بهداشت به عنوان درون مایه ی شبکه های بهداشت ودرمان امری بسیار مهم است و در سیاست های سلامت محور، خدمات پیشگیری بر خدمات درمان اولویت دارد وی اضافه کرد: طرح پزشک خانواده و اجرای نظام ارجاع و رعایت سطح بندی خدمات می تواند از مراجعه مکرر وغیر ضروری بیمار به سطح تخصصی تر جلوگیری و از اتلاف منابع مادی و انسانی پیشگیری کند و درکاهش هزینه ها مؤثر باشد و اگر سطح بندی خدمات با نظام ارجاع سازماندهی شودمی توان درصد بالایی از نیازهای سلامت را در سطح اول تأمین کرد که پزشک خانواده می تواند در آن ایفای نقش کند.

دکتر نیکبخت بیان داشت: در کشور ایران از سال 1364 اجرای طرح نظام شبکه بهداشت ودرمان و سطح بندی خدمات در سطوح اول ، دوم و سوم دستاوردهای چشمگیری به دنبال داشته و ضعف آن را در عدم اجرای مناسب نظام ارجاع دانست که ازسال 1384 در شهرهای زیر 000/20 نفر جمعیت به مرحله اجرا گذاشته شده است.

رئیس دانشگاه،پزشک خانواده را محور سلامت نگری و هدف آن را حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه در حدود بسته تعریف شده برای فرد، خانواده ، جمعیت و جامعه تحت پوشش دانستند و اینکه پزشک خانواده علاوه بر درمان  به امر آموزش و مشاوره نیز می پردازد می تواند در رسیدن جامعه به سطح قابل قبولی از سلامت مؤثر باشد.

 وی اضافه کرد: شاید اجرای این طرح در اوایل مشکلاتی را به همراه داشته باشد ولی بستر سازی و زمینه مناسب برای حضور پزشکان در طرح را امری ضروری دانستند و اظهار امیدواری کرد که  : پزشکان با علاقه، نیازهای بهداشتی و درمانی جامعه و مراقبت از بیمار را مدنظر قراردهند.

دکتر نیکبخت در بخش دیگری افزود: اجرای طرح پزشک خانواده با ویزیت رایگان و داروی رایگاه در سطح یک پزشک خانواده و تیم سلامت گام مؤثری در راستای عدالت در سلامت و ارتقای شاخص های درمانی و بیمه ای خواهد بود.

دکتر نیکبخت در ادامه به کلیه معاونین و مدیران اعلام کرد در صورت نیاز مجری طرح پزشک خانواده روستایی و شهری ؛ به طور کامل با آنها همکاری و امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیازشان را برای انجام طرح تأمین نمایند.

 

۱۳ خرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید