اخبار

بیمارستان امام رضا(ع) گام بزرگی در راه تبیین علمی اعتبار بخشی بیمارستان ها برداشت

بیمارستان امام رضا(ع)  گام بزرگی در راه تبیین علمی اعتبار بخشی بیمارستان ها برداشت
دکتر شهرام بیدهندی : استانداردهای مدیریت محور همایش با تمرکز بر بهبود و توسعه کیفیت و ایمنی ، آموزش حین خدمت و مهارتهای حرفه ای کارکنان ، مدیریت ارتباطات و اطلاعات ، متدولوژی اعتبار بخشی بیمارستان و ارائه راهکارهای بهبود بود.

طی سالهای اخیر دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت و آموزش پزشکی در راستای عمل به مأموریت اصلی خود که اعمال نظارت و کنترل جهت اطمینان از ارائه خدمات مراقبتی کیفی ، ایمن و مبتنی بر شواهد علمی روز است در بیمارستانها اجرای مدل استانداردهای اعتبار بخشی را به جایگزینی ارزشیابی سالیانه مراکز درمانی کشور اعلام نموده است.

دبیر اجرایی همایش با عنوان کردن این موضوع گفت : مرکز آموزشی درمانی 515 تختخوابی امام رضا (ع) کرمانشاه نیز در جهت هم  راستایی با سیاستهای کلان وزارت متبوع از تاریخ 9 لغایت 11/3/91 نسبت به برگزاری پنجمین همایش کشوری بیمارستان امروز – بیمارستان فردا با محوریت استانداردهای اعتبار بخشی بیمارستانها بامحورهای علمی استانداردهای بیمار محور با تمرکز بر دسترسی به مراقبت آن ، حقوق بیمار و خانواده، بررسی و ارزیابی بیماران، مراقبت از بیماران مراقبت جراحی و بیهوشی،  استفاده و مدیریت دارو ، آموزش بیمار و خانواده اقدام نمود.

دکتر شهرام بیدهندی افزود : استانداردهای مدیریت محور همایش با تمرکز بر بهبود و توسعه کیفیت و ایمنی ، آموزش حین خدمت و مهارتهای حرفه ای کارکنان ، مدیریت ارتباطات و اطلاعات ، متدولوژی اعتبار بخشی بیمارستان و ارائه راهکارهای بهبود بود.

 وی گفت : پس از فراخوان و اطلاع رسانی 300 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش وصول گردید که توسط کمیته علمی 22 مقاله به عنوان سخنرانی و 45 مقاله بعنوان پوستر پذیرفته شد. بیمارستان امام رضا (ع) طی 6 سال گذشته از بدو راه اندازی تاکنون حائز رتبه های کسب 5 سال پیاپی ارزشیابی یک عالی ، اخذ گواهینامه و تندیس تعهد به تعالی در مدل EFQM از دبیرخانه ملی بهره وری و تعالی سازمانی اسفند 89-88 ، اخذ گواهینامه و تندیس بیمارستان برتر از اولین جشنواره ملی حاکمیت بالینی آبانماه 90 شده است که همین امر زمینه اجرای استانداردهای اعتبار بخشی در بیمارستان را تسهیل می نماید.

لازم به توضیح که مقارن با برگزاری سه روزه همایش 15 نفر از میهمانان خارج از استان به ارائه مقالات خویش اقدام نمودند و در طی اینمدت 4 نفر از مسئولین وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به عنوان میهمانان ویژه همایش ضمن ارائه مقاله نسبت به تبیین موضوع اجرای استانداردهای اعتبار بخشی و همچنین دستورالعمل حاکمیت بالینی در بیمارستانها و توضیح سیاستهای کلان وزارت متبوع پرداختند.

۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ۱۳:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید