اخبار

مجمع خیران سلامت از بیمارستان فارابی بازدید و راهکارهای کمک به آن را بررسی کردند

مرکز آموزشی درمانی فارابی به ‌عنوان اصلی‌ترین مرکز روانپزشکی و مغز اعصاب در غرب کشور در سال 1357 تاسیس و همواره تلاش زیادی برای بازگرداندن سالم بیماران به جامعه انجام داده است.
رئیس مرکز آموزشی درمانی فارابی کرمانشاه:
بیمارستان فارابی با 7 بخش به مردم خدمت‌رسانی می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزشی درمانی فارابی کرمانشاه گفت: بیمارستان فارابی کرمانشاه با هفت بخش بستری و کادر درمانی کامل و تجهیزات مناسب به مردم غرب کشور خدمت‌رسانی می‌کند.


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، وحید فرنیا امروز در یازدهمین جلسه هیئت‌مدیره مجمع خیران سلامت استان کرمانشاه افزود: مرکز فارابی با داشتن هفت بخش بستری شامل: چهاربخش روانپزشکی، یک بخش نورولوژی، دو بخش ICU ، بخش اورژانس، واحدهای پاراکلینیک شامل: آزمایشگاه، رادیولوژی، طب فیزیک و توانبخشی، نوار مغز و واحدهای درمانگاهی از جمله: درمانگاه تخصصی نورولوژی و روانپزشکی، درمانگاه ترک اعتیاد و درمانگاه الکتروشوک مغزی به عنوان مرکز تخصصی اعصاب و روان استان کرمانشاه با هدف درمان بیماران و مبتلایان به بیماری‌های سیستم عصبی و روان این استان و استان‌های همجوار خدمات درمانی ارائه می‌کند.
وی ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی فارابی به ‌عنوان اصلی‌ترین مرکز آموزشی درمانی، روانپزشکی و مغز اعصاب در غرب کشور در سال 1357 تاسیس و از قدمت زیادی برخوردار است و همواره تلاش زیادی برای بازگرداندن بیماران به جامعه سالم انجام داده است.
فرنیا افزود: با توجه به وقوع هشت سال جنگ تحمیلی و حضور مردم استان کرمانشاه در خط مقدم این جنگ و عواقب‌روانی ناشی از آن، بسیاری از مسئولیت‌ها و بار مشکلات ناشی از آن دوران و درمان مسائل ناشی از جنگ همواره برعهده این مرکز بوده است.
رئیس مرکز آموزشی درمانی فارابی کرمانشاه تاکید کرد: این مرکز در کنار خدماتی که به بیماران ارائه می‌دهد یک مرکز آموزشی فعال است که به تربیت دانشجویان رشته‌های مختلف پزشکی، پیراپزشکی و روان‌شناسی در نسل‌های مختلف پرداخته و رسالت خود را انجام داده است.
وی افزود: محرومیت استان‌های همجوار و نبود مراکز تخصصی مناسب در آنها سبب تعدد بیماران و فشار بیماران استان‌های مجاور سبب شده بیمارستان فارابی از نظر فیزیکی و نیروی انسانی تا حد زیادی دچار استهلاک شود و فشار زیادی برآن وارد شود.
فرنیا ادامه داد: با توجه به بحث خودگردانی مراکز درمانی، فشار مالی ناشی از این تصمیم‌گیری بر مراکز روانپزشکی بیش از همه محسوس و مشکلات زیادی را متوجه این مرکز کرده است که با توجه به ماهیت بیماری روانی و شیوع بیشتر بیمارهای روانی در سطوح اقتصادی و اجتماعی سبب عدم توانایی بیمار و خانواده آنان در پرداخت هزینه‌های درمانی است.
رئیس مرکز آموزشی درمانی فارابی تاکید کرد: 120هزار مترمربع فضای بیمارستان است که با توجه به بافت فرسوده، هزینه نگهداری آن بسیار بالا است و به علت اینکه درآمد بیمارستان پائین است فضای سبز و نمای زیبایی برای شهر و مراجعه‌کنندگان وجود ندارد و علیرغم یاری و کمک مستمر دانشگاه علوم پزشکی، نیازمند همراهی خیران و افراد نیکوکار در این امر هستیم.
در این جلسه اعضای مجمع خیران سلامت از نزدیک با وضعیت این بیمارستان آشنا و راهکارهای کمک به آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۲۶ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۳:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید