اخبار

هیچ موردی از آنفولانزای نوع آ در قصرشیرین مشاهده نشده است

فرماندار قصرشیرین از بسیج تمامی ادارات و ارگانها و مراقبت های شدید مرزی پیشگیرانه برای مقابله با بیماری آنفولانزای نوع آ خبرداد
هیچ موردی از آنفولانزای نوع آ در قصرشیرین مشاهده نشده است
 فرماندار قصرشیرین از بسیج تمامی ادارات و ارگانها و مراقبت های شدید مرزی پیشگیرانه برای مقابله با بیماری آنفولانزای نوع آ خبرداد و گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده است.
بهرام تیموری روز سه شنبه در جلسه کارو گروه بهداشت قصرشیرین افزود: با توجه به موقعیت مرزی شهرستان و همجواری با کشور عراق که از نظر بهداشت در وضعیت بسیار بدی به سر می برد باید اقدامات جدی در مبادی مرزی ورودی به کشور توسط نیروهای نظامی و انتظامی صورت گیرد.
وی گفت: جلوگیری از ورود افراد مبتلا به این بیماری به داخل کشور، بازبینی و مراقبت جدی در پایانه مرز خسروی، تهیه کارت سلامت برای رانندگان کامیونهایی که وارد کشور می شوند و ممهور شدن آن توسط قرنطینه انسانی از اقدامات مهم در این خصوص می باشد که باید توسط کمیته امنیت وانتظامی به دقت انجام شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قصرشیرین نیز در این جلسه با اشاره به آمار مبتلایان آنفولانزای نوع آ گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی تا کنون 170کشور درگیر این بیماری شده اند که از 200تا چهار هزار نفر در این کشورها مرگ ومیر گزارش شده است و حدود دو میلیارد نفر از مردم جهان را مبتلا خواهد کرد.
علی کریمی افزود: در کشورمان تا کنون 196مبتلای قطعی به آنفولانزای خوکی و بیش از چند هزار نفر نیز موارد مشکوک گزارش شده است و بیشتر ابتلا به آن اکنون در شرایط بحرانی است و نیاز به بسیج تمامی امکانات دارد.
وی گفت: وزارت بهداشت پیش بینی نموده که در کشورمان حدود 5/10تا 24 میلیون نفر به بیماری آنفولانزای نوع آ مبتلا شوند که از این تعداد بیش از یک میلیون نفر در بیمارستان بستری شوند.
کریمی افزود: در استان کرمانشاه نیز طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی تعداد30نفر مشکوک به این بیماری می باشند که تحت مراقبت هستند و یک نفر آنها پس از ازمایش و نمونه گیری به طور قطعی ثابت شده است که به بیماری انفولانزای نوع آ مبتلا میباشد.
رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت : در بیمارستان این شهرستان نیز چند ین تخت به همین منظور آماده شده ضمن اینکه تمام نیروهای کادر درمان آموزشهای لازم را در این خصوص فرا گرفته اند.
وی همچنین اختصاص دو خط تلفن جهت ارائه گزارش موارد مشکوک، فعالیت قرنطینه انسانی و شبکه بهداشت ازهشت صبح تا هشت شب، جلوگیری از انتقال وجابجایی موارد ابتلا به خارج از شهر مگر در مواردی که به ای سی یو نیاز داشته باشند ، تامین تجهیزات درمانی و دارویی، معالجه رایگان مبتلایان در بیمارستان ازجمله اقدامات انجام شده در این خصوص برشمرد.
وی گفت: با توجه به سرعت بالای سرایت این بیماری برگزاری کلاس های توجیهی برای مدیران ادارات، والدین، مربیان مدارس، دانش آموزان، سر کاروان های زائران عتبات عالیات ، دانشگاه های آزاد و پیام نور، حوزه علمیه، مراکز اموزشی و نظامی دارای خوابگاه، نیروهای نظامی وانتظامی و اطلاع رسانی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی وتریبون نماز جمعه از طریق پزشک برای تشریع بیماری وعلایم آن و راههای پیشگیری از ابتلا به آن ضروری است.
دکتر کریمی گفت: بیماری آنفولانزای نوع آ که علایم آن از شدت بیشتری نسبت به آنفولانزای عادی و سرما خوردگی برخوردار می باشد و هرگونه علایم سرما خوردگی جز این بیماری محسوب می شود و افراد به محض داشتن هر گونه علایمی باید سریعا به پزشک مراجعه کنند.
وی این بیماری را برای بیماران قلبی،تنفسی،دیابتی،کودکان زیر پنج سال،زنان باردار،افراد بالای 65 سال و افراد زیر 19 سال که قرص آسپرین دریافت می کنند خطرناک اعلام کرد.
وی همچنین توزیع تراکت وپخش پیام هایی با زبانهای اردو،انگلیسی،عربی،کردی وفارسی در مرز خسروی و پرویز خان از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان قصرشیرین بیان کرد.
شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه ، 25 هزار نفر جمعیت دارد. ک/2
۲۷ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۳:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید