اخبار

دکتر گویا : مصرف کنندگان شیشه به سرعت به سوی هلاکت می روند.

دکتر گویا : مصرف کنندگان شیشه به سرعت به سوی هلاکت می روند.
اعتیاد به شیشه مخصوص قشر خاصی نیست و همه جامعه را تهدید می کند.

دکتر 'محمد مهدی گویا' روز شنبه در همایش سراسری آشنایی با آمفتامین ها (شیشه) و عوارض ناشی از آن که در سرسرای انتظار کرمانشاه برگزار شد، افزود: از حدود چهار سال پیش، همزمان با دیگر کشورها طرح 'درمان دارویی ماتریکس' برای مداوای معتادان مصرف کننده مواد روانگردان در ایران به اجرا درآمد.

وی با بیان این که در قالب انجام این طرح درمانی از هر 10 نفر معتاد، هفت تن کنترل می شوند، گفت: این رقم در کشور ما به هر 10 نفر معتاد، شش نفر کاهش می یابد که آمار خوبی است.

دکترگویا تاکید کرد: البته این بدان معنا نیست که حدود 60 درصد از مصرف کنندگان مواد روانگردان در کشورمان کنترل شده اند، بلکه بدان معناست که از افرادی که تحت درمان قرار گرفته اند، این میزان بهبود یافته اند.

وی گفت: تا به امروز، تعداد معتادان اندکی در ایران تحت درمان قرار گرفته اند و بسیاری از آنان همچنان به مصرف مواد روانگردان ادامه می دهند و با این کار نه تنها سلامتی خود، بلکه سلامت جامعه را نیز به خطر می اندازند.

دکترگویا با بیان این که برآوردها نشان می دهد هم اکنون بین 30 تا 40 میلیون نفر در جهان مصرف کننده فعلی این مواد هستند، تصریح کرد: در کشور ما نیز با توجه به افزایش قیمت مواد مخدر سنتی مانند تریاک و هروئین و کاهش 10 برابری قیمت مواد روانگردان در مقایسه با سال گذشته، مصرف این مواد به طرز محسوسی در حال افزایش است.

وی گفت: قیمت مواد روانگردان طی سال گذشته در کشورمان گرمی 80 هزار تومان بود که امسال این مواد با 10 برابر کمتر به قمیتی معادل هر گرم هشت هزار تومان به فروش می رسد که این امر بسیار نگران کننده است.

وی در پایان، خواستار چاره اندیشی جدی برای حل این معضل شد و گفت: دست هایی که مسبب ورود این مواد مرگبار به خانواده هاست باید هر چه سریع تر، قطع گردد.

۱۸ تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید