اخبار

اجرای برنامه پزشک خانواده نیاز به همکاری و مجاهدت دارد

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:اجرای برنامه پزشک خانواده نیاز به همکاری و مجاهدت دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برنامه پزشک خانواده طرحی است که می تواند در ارتقاء کمی و کیفی سلامت نقش آفرینی کند و برای اجرای آن شرایط سخت است و نیاز به همکاری و مجاهدت دارد.

دکتر محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه گفت: برنامه پزشک خانواده شرایط ویژه ای برای اجرا لازم دارد، چون تغییر وضعیت درمان نیاز به همکاری مردم و عزم ملی داشته و اگر همه اقشار جامعه برای این امر بسیار ارزشمند آماده شوند بهتر و سریعتر جای خود را در جامعه پیدا می کند و آثار مثبت آن عاید شهروندان می شود.

وی افزود: برنامه پزشک خانواده شاید چالش هایی هم به همراه داشته باشد و اجرای آن را با مشکلات اولیه مواجهه سازد ولیکن پس از اجرا ما شاهد تحول عظیمی در پیشرفت سلامت جامعه و کاهش هزینه های دارو و درمان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه اضافه کرد: این برنامه در استان کرمانشاه با جدیت و همکاری اعضای ستاد راهبری و شورای اجرایی در آینده نزدیک اجرا خواهد شد و اگر سازمانهای سلامت محور که رسالتی ذاتی در راستای رسالت دانشگاه دارند و در نظام سلامت هم سهم بسزایی برای بهبود اوضاع بهداشتی درمانی بعهده آنها هست بکوشند این طرح به نحو احسن اجرا گردد نتایج و تأثیرات مثبت اجرای طرح می تواند سلامت را که یکی از مؤلفه های توسعه یافتگی هرکشور محسوب می شود را تأمین نماید، سلامتی که با وجود انسانهای سالم پایدارتر و مفیدتر خواهد بود.

۳۱ اَمرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید